Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Dålig Hastighet

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Dålig Hastighet

Jag har sökt på forumet men hittar inte svaret på mitt problem.
    Jag har en Hub som är kopplad till 2 datorer och har Bredband på 10Mbit.
    Jag använder FlashFXP, och när jag ska skicka ett spel till E: (orginal hdd på xboxen) så får jag bara 1086 kb/s...hur ska jag få en hastighet på 2mb-9mb/s som alla andra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Enklast är att slänga hubben och sätta dit en router istället. Nu går all trafik via BBB. Du kan även läsa guiderna i forumet, någon har förklarat hur du kan modifiera arp (adress resolution protocol) manuellt så att trafiken går direkt mellan xboxen och pc:n.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    ok tack hittade guiden

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Jag fixade de här med arp -a -d etc. men jag får fortfarande samma hastighet
    Måste jag använda router då eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova först att köra qwix+avalaunch och se vad som händer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    hade samma hastighet som dig Robz.... tror det har nått me orginal disken att göra..... nu när jag har ny disk så skickar jag i 5-10mbsek hela tiden

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mer än en meg i sekunden skall den ju klara...ehh, förresten, har du 100mbit på alla komponenter i nätverket :-)

Är t.ex. hubben 10 mbit så maxar du den nu...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Jag är inte direkt hajj på Hubbar och så, men hur maxar man hubben?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du en 10mbit hub så är max hastighet c:a den 1MB/sek som du får nu...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Vad är de för skillnad mellan Router och Switch?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    med en switch kan man bestämma hur mycket bandbredd varje dator ska få... tex me en router med 2 datorer på en 0.5lina: Om en tankar i ca 50kb/sek så är det nästan omöjligt att komma ut på internet för den andra datorn..... med en switch kan man asså begränsa så att båda datorerna får lika mycket bandbredd.... dvs att maxx d-load speeden skulle bli cs 25kb/sek på båda datorerna..... istället för 50 på ena å typ 1-2 på den andra

man ska kunna ställa in hur man vill ha jag för mig om man typ vill att en dator ska ha 90% av bandbredden å den andra 10% osv...... givet vis kan man ha fler datorer än 2 ikopplade men deta va bara ett exempel.....

hoppas jag inte är helt ute å cyklar nu

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Men vad är de för skillnad med en Router? Har hört att hastigheterna blir lite konstiga med dem

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Routerns uppgift är att överföra data mellan ditt lokala nätverk och Internet, medan switchen förgrenar ditt lokala nätverk så att du kan koppla flera datorer.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Vilket skulle ni rekomendera för att få de bästa resultatet på överförning mellan PC och XBOX

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    korsad kabel mellan PC-XBOX billigast

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    En router med inbyggd switch c:a 500:-

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=225

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Kan man stänga av brandväggen i dom?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan ställa i det mesta, beror på exakt vad du menar. Kör man en router för att skilja sina interna ip-adresser mot internet (för att slippa få strul med kommunikationen mellan pc och xbox) så måste man skapa portmappningar om du vill kunna komma åt tjänster på dina datorer utifrån internet.

Liknande diskussioner

1. Dålig hastighet på Nätverk
    By bigsam in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 13:18
  2. Hårddiskens hastighet sänks direkt!
    By jEjK in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-03-19, 11:11
  3. dålig speed mellan xbox och dator via netgear router varför?
    By fuji in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 13:49
  4. Dålig FTP Hastighet..
    By Zoltan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-10-16, 09:30
  5. dålig laser?
    By slash in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-04-27, 08:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner