Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: origachip 1.0

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    stockholm
    Respekt
    0

Arrow origachip 1.0

fick min japanska ps2:a chippad med origa 1.0 för ungefär ett år sedan på er citybutik. ps2 spelen funkade fint, men vad det gällde psx spel så fungerade varken originalspel eller backuper. gick till butiken för att få det åtgärdat, men blev ombedd att vänta in en senare version av chippet, som enligt uppgift skulle komma några veckor senare. om jag minns rätt dök de aldrig upp men att jag kunde få neo eller messiah installerat till ett kraftigt rabatterat pris än senare. ringde några gånger och kollade på supportforumet för att kolla upp status på chippen men ledsnade då det inte verkade dyka upp några för japanska maskiner.
    men nu har frågan blivit aktuell igen, angående DVD-r. har testat ett antal backuper, som fungerat felfritt på vänners chippade maskiner, men tyvärr inte på min.
    har försökt att hänga med i supportforumet och på andra ställen om origachippets begränsningar, men om jag minns rätt, så skulle det enligt er, åtminstone innan installationen, stödja såväl psx original/backup och dvdr.

finns det en uppdaterad version av origa nu, som klarar allt detta, eller finns det något annat chip för japanska maskiner att rekommendera?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi fick sällan både PS1 spel och PS2 spel att fungera med Origa på japanska PS2.

Med origa 1.25 så skall dvd-r fungera, men vi har nog inga sådana kvar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    stockholm
    Respekt
    0

så med andra ord har ni inga möjligheter att åtgärda felet för min del?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Inte innan Messiah2 eller något annat chip som har stöd för tidiga japanska PS2 släpps. De flesta chiptillverkare verkar strunta i scph-10000 och scph.15000....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    stockholm
    Respekt
    0

såg att ni hade fått in "Messiah 2 PRO". skulle det kunna vara lösningen på ovanstående problem?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, men snälla, köp en ny svensk PS2 så fixar jag ett specialpris på en Messiah 2 moddning.

Ingen verkar bli nöjd när vi rotar i de där 5 år gamla PS2rna, alltid är det nåt som inte fungerar perfekt.

Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Question

Jag har också samma s.k. problem. Fick mitt origa installerat av psx care för länge sedan. Sedan dess har jag varken hört något om nåt nytt origa eller något annat chip som går att isntalleras på min scph 15000. Nu undrar jag vad som är bäst att göra, vänta tills ett nytt chip som stödjer min japanska maskin lr kanske sälja min japanska och köpa nytt pal.

Tar ni in en begagnad jap scph-15000 med origachip i? Ifall ni gör det hur mycket skulle jag få i inbyte mot en ps2:a med messiah lr liknande chip.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Messiah 2 PRO och Magic 3 fungerar i den.

Men som jag skrev innan, de där PS2rna är det ändå dags att byta ut då dom knappast har speciellt mycket kvar att ge innan lasrarna packar ihop osv.

Jag är inte ett dugg intresserad av att byta in dom, vi har tillräckligt med "dörrstop" här ändå.

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    stockholm
    Respekt
    0
    > Ja, men snälla, köp en ny svensk PS2 så fixar jag ett specialpris
    > på en Messiah 2 moddning.

gäller det erbjudadet fortfarande?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nu har vi ändå pressat priserna på chip+montering sedan sist, men visst kan vi hitta på något åt dig.

Liknande diskussioner

1. Skilnad mellan rev 1.0 och rev 1.5?
    By robban1212 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 08:44
  2. Byte från fläkt till fläns på 1.0 box
    By Orcen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 21:42
  3. Evolution-X 1.8.3285 dashboard & Evox D.6 bios released!
    By D@nsken in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 12:01
  4. OrigaChip 2.0 är DÖTT
    By dennan87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 10:53
  5. Origachip
    By flaapa in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-10-23, 23:53

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner