fick min japanska ps2:a chippad med origa 1.0 för ungefär ett år sedan på er citybutik. ps2 spelen funkade fint, men vad det gällde psx spel så fungerade varken originalspel eller backuper. gick till butiken för att få det åtgärdat, men blev ombedd att vänta in en senare version av chippet, som enligt uppgift skulle komma några veckor senare. om jag minns rätt dök de aldrig upp men att jag kunde få neo eller messiah installerat till ett kraftigt rabatterat pris än senare. ringde några gånger och kollade på supportforumet för att kolla upp status på chippen men ledsnade då det inte verkade dyka upp några för japanska maskiner.
men nu har frågan blivit aktuell igen, angående DVD-r. har testat ett antal backuper, som fungerat felfritt på vänners chippade maskiner, men tyvärr inte på min.
har försökt att hänga med i supportforumet och på andra ställen om origachippets begränsningar, men om jag minns rätt, så skulle det enligt er, åtminstone innan installationen, stödja såväl psx original/backup och dvdr.
finns det en uppdaterad version av origa nu, som klarar allt detta, eller finns det något annat chip för japanska maskiner att rekommendera?
Bookmarks