Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hur uppdaterar man chipets OS

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22

    Hur uppdaterar man chipets OS

    Köpte ett Smartxx för ett par veckor sedan. Började med att uppdatera chipets OS till 3245. Vill nu uppdatera till 3259 men kommer inte ihåg hur jag gjorde förra gången. Har letat i detta forum och även på Smartxx-forum men inte hittat någon bra info.
    Har för mig att jag brände ner uppdateringen samt en större fil på en CD-RW och att det bara var att boota XBoxen och att chipet självt kände av att det fanns en uppdatering på CD´n. Men när jag gör så nu så hittar den inget, men jag kan se filerna på CD´n i boxplorer.

    Kan någon förklara hur man uppdaterar OS:et?
    (Rekomenderar ni att man ska uppdatera till3259? Har läst om en hel del strul på Smartxx-forumet.)

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte hunnit testa senaste OS:et så mycket. Har du inga problem och låter bli "recovery mode" så behöver du ju inte uppdatera innan du ser i deras forum vad det är för nya problem som kan finnas i den senaste versionen.

    Enklaste sättet att uppdatera är att ställa in en korrekt ip-adress i chippets meny, och sedan bara knappa in adressen i internet explorer (http://192.168.0.3 t.ex.) på datorn.

    Sedan väljer man flash bios på chippets "hemsida" och väljer valfri biosbank. Istället för att ladda upp ett bios så laddar man upp senaste OS, då körs automatiskt en OS uppdatering istället för en biosflashning.

    Har du redan ett bios i den bank du väljer så finns det fortfarande kvar sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Quote:Har du redan ett bios i den bank du väljer så finns det fortfarande kvar sedan.
    Sedan e det bara att anv Autodect names så dyker dina BIOS upp igen,jag trodde att dom försvann så jag flashade om hehe,men det behövs inte!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Då är det ju smidigt!
    Tack för hjälpen!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Om man har Lt chippet så finns det väl ingen Webserver på chippet?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, det går att flasha LT via chippets webgränssnitt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    63
    Respekt
    20
    wtf webserver i chippet ? :O

    man lär så något nytt varje dag i detta forum

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    You bet!
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Webserver och webserver...det är ju inte direkt apache det är frågan om :-)

    Men du kan "surfa" till chippets ip-adress så får du upp en meny för biosflashning, brödroststyrning och lite annat smått och gott.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    BrÖdroststyrning??
    Last edited by Blixten100; 2006-04-11 at 16:56.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Haha!
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Coffee cooker står det väl egentligen, men hur som helst....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Hur bränner man ett orginal ps2 spel????
    By simpsons_13 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 20:17
  4. Hur uppdaterar man bios på en xbox med x-ecutor 2.0 Lite?
    By roine_johnsson in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 00:55
  5. Hur uppdaterar man Superdisc
    By Backen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-18, 20:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •