X-bit på xbox(2002-11-21) Hansi?
Hej ingen
Lyckades flasha båda chippen nu, hade ju problem med usb porten. Så jag lånade hem chipet jag flashat tidigare och tog usb porten från den xboxe, då funkade det utmärkt. Det va dock fel på usb kontakterna på båda dom andra chipen (chipen va okej och det funkar att starta en av xboxarna med alla usb korten).
Lyckades ju chippa den ena som var en 1.5 tror jag tillverkad (2003-11-02) men nu ska jag chippa den andra xboxen och det går ju inget vidar. lite hjälp behöves tack .
Xboxen är tillverkad (2002-11-21) när jag skruvar ditt chipet är den ända reaktionen denna:
grönt 2s pling slocknar, grönt 2s pling slocknar , grön 3s sen blir det rött/grönt växelvis. Har provat att lägga evoxm7_ef på plats 4 bios1 1024kb. Har även försökt lägga bios på plats 5bios5 plats 6bios6 plats 6bios4 (evoxM7 256kb). Men med samma resultat.
Jag har kollat med båda chippen så pinsen är det kontakt på (funkar i den andra xboxen (1.5). Ser att det inte är något hål för xD0 kan det vara det som är problemet?
Snälla sig att jag inte måste löda dit skiten för med min grott händer blir det ju inget drömjobb.
~ ~ ~ ~ ~
Mvh Master~0~onXbox
Bookmarks