Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: X-bit på xbox(2002-11-21) Hansi?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Xbox
    Respekt
    22

Question X-bit på xbox(2002-11-21) Hansi?

Hej ingen

Lyckades flasha båda chippen nu, hade ju problem med usb porten. Så jag lånade hem chipet jag flashat tidigare och tog usb porten från den xboxe, då funkade det utmärkt. Det va dock fel på usb kontakterna på båda dom andra chipen (chipen va okej och det funkar att starta en av xboxarna med alla usb korten).

Lyckades ju chippa den ena som var en 1.5 tror jag tillverkad (2003-11-02) men nu ska jag chippa den andra xboxen och det går ju inget vidar. lite hjälp behöves tack .

Xboxen är tillverkad (2002-11-21) när jag skruvar ditt chipet är den ända reaktionen denna:
    grönt 2s pling slocknar, grönt 2s pling slocknar , grön 3s sen blir det rött/grönt växelvis. Har provat att lägga evoxm7_ef på plats 4 bios1 1024kb. Har även försökt lägga bios på plats 5bios5 plats 6bios6 plats 6bios4 (evoxM7 256kb). Men med samma resultat.

Jag har kollat med båda chippen så pinsen är det kontakt på (funkar i den andra xboxen (1.5). Ser att det inte är något hål för xD0 kan det vara det som är problemet?
    Snälla sig att jag inte måste löda dit skiten för med min grott händer blir det ju inget drömjobb.
    ~ ~ ~ ~ ~
    Mvh Master~0~onXbox

hej har samma problem med en 1.5 men min pogopin till d0 sitter tröggt då jag hade den i en 1.0 och då så lödde jag från xbit D0 till alt D0 (undersidan xb)
    ska nu rengöra med sprit och prova igen senare lycka till obs du har ej kontakt vad jag förstått lycka till samt prova att rengöra pogopinsen
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Xbox
    Respekt
    22
    ska prova och rengöra. men om jag nu måste löda finns det nån bra guide man kan titta på? (med bilder asså) obs. jag e ultra n00b.
    ~ ~ ~ ~ ~
    Mvh Master~0~onXbox

xbit skulle gott kunna göra mer när det gäller guider/bilder mm men kolla på hur xboxscenealt team x-ecunter när det gäller löda med pinnarna ger snart upp själv då det är andra lådan jag ej får detta chip att fungera samt d0 är enklast på undersidan av kortet(xbox)
    samsung dvd

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    På version 1.5 så finns det ingen ström och jord på LPC:n utan man får ta det från andra ställen. Kan det vara svaret på ert problem?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Xbox
    Respekt
    22
    versionen på xboxen jag har problem med är 1.0-1.1 kom jag fram till nu efter att ha kollat på www.dms3.com´s guide hur man löda pog pinsen. jag får fase mig inte kortet att stå vågrätt. (JAG VILL INTE LÖDA SNÄLLA, tycker det är läskigt ). ( inte min xbox så jag vill inte lämna tillbaks en stor löd klump ).

1.5 så är det inga problem va ju bara att slänga i spacern och skurva så pinsen skönk ner i hålen, no problemos .
    ~ ~ ~ ~ ~
    Mvh Master~0~onXbox

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Känner du ingen som kan löda då? Verkar som att på de flesta XBox sidor så rekomenderas lödning för det blir säkrare.
    Är man bara försiktig så är det inte så svårt med lödningen. Använd lödfläta för att få bort lödtennet ur hålen.

prova att ta stången från en tops 2-3cm "platta" till den så det ligger stadigt och får rätt höjd som "grund" så bör du få chipet vågrätt samt dms säger att 1.5 är lödfritt då skruven+speren ger gnd samt xbit går på 5,5 alt 5 (osäker) volt vilket fortfarande finns i lpc-porten
    samsung dvd

Liknande diskussioner

1. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 14:48
  2. HANSI...GUDFADERN?
    By dos in forum Filmsnack