Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xbit problem!!!

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Red face Xbit problem!!!

Tja!!!
    Hoppas att någon kan svara på min fråga?
    Jag har köpt ett xbit chip men jag får ingen kontakt med det i xboxen och jaghar provat det i en annan xbox och fått det att funka och gjort i ordning hårddisken i den, men när jag kopplar ine den i den andra xboxen så verkar det som den inte får någon kontakt för han startar upp som vanligt men efter det börjar lampan blinka rött och man får det vanliga fel meddelandet.
    Hur ska man gör börjar bli tokig snart.....

Sen undrar jag varför boxen inte startar ibland den bara startar upp sen blinkar den och blinkar sen börjar den lysa rött och man får stänga av den??

Svar vore tacksamt..
    Mvh

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Alla dina problem beror på att chippet inte får kontakt med alla punkter på moderkortet. Vissa xbox är svårare än andra. Gör rent kontaktytorna med sprit. Ibland måste man gnugga bort lite lack från moderkortet, men det finns alltid en risk att man tar i för mycket och förstör banorna = död xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0
    Vart på moderkortet är det man ska skrapa?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    På de punkter som chippets pogopins skall ha kontakt med
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Unhappy

hej får inte till mitt xbit har bios i bank4 (i alla banker i stappel 4) on on off off steltmode dvs sänga av chipet fungerar. men får inte kontakt har skruvat hårt samt försiktigt skrapat/pillat på d0 enligt dmsteam (xbisnubbarna)så är den yttre "spiken" en kontroll spik men den innre är omöjligt rätt iförfållande till d0 tycker det här är så jävla tråkigt hoppas på svar vart samthur man ska skrapa ps kan sriva formatera mm på/till chipet (1.5box) kan ej löda då jag ej har kablarna kvar
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Liknande diskussioner

1. Problem med xbit
    By ante-san in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 16:41
  2. xbit - pogopin problem
    By smajjl in forum X-B.I.T. support