Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Spel mm som inte funkar

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Spel mm som inte funkar

    Jag har flera spel som har funkat på mon box tidigare som inte funkar längre, jag har också ett spel på mijn hårddisk som inte längre funkar att spela. Vad kan detta bero på? någon som vet?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Är klockan i MS Dashboard rätt inställd?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har oxå problem med vissa spel på min hårddisk bla Rising Sun som ligger på hårddisken och när jag väljer det spelet så laddar det för att sedan gå tillbaka till menyn.
    Det kan inte vara fel på spelet då det funkar på min kompis X-box som jag har fått spelen ifrån.
    Om det nu kan vara att man måste ställa om klockan,hur gör man då (kan noll om sånt).
    Kan det vara något annat som är fel typ gammal BIOS eller nåt

    Jättetacksam för svar

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    starta boxen ochippad eller stara MS Dashboard via Evox-menyn.. är klockan inte ställd i boxen så slängs det valet upp direkt när du kommer in i MS Dashboard. (Boxen tappar tiden väldigt lätt - räcker att strömmen är ur en liten kort stund)

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av whopper
    starta boxen ochippad eller stara MS Dashboard via Evox-menyn.. är klockan inte ställd i boxen så slängs det valet upp direkt när du kommer in i MS Dashboard. (Boxen tappar tiden väldigt lätt - räcker att strömmen är ur en liten kort stund)

    Har hört att det finns ett program som heter Xwatch som tydligen ska behålla klock- samt datumslag en längre tid, även ett alternativ som går ut på internet och kollar tiden på nån websida.

    Något du vet nåt om ?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Jo.. det finns på #xbins .. har dock inte testat den..

    Xboxwatch.nfo :
    __________________________________________________
    | Xbox Watch |
    | |
    | It's here folks |
    | The one and only XboxWatch! |
    | It sets the time for you Xbox Correct ! |
    | Copy it To your Xbox |
    | Make Sure your Xbox is connected to the Internet |
    | Then Run it! |
    | Have fun |
    | -- Tser |
    | |
    |_________________________________________________ _|
    [ http://home-1.tiscali.nl/~terdudio/xboxwatch.htm ]
    --------------------------------------------------

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Men om det nu är det som är felet,varför är det bara Rising Sun och Top Spin som det inte funkar på?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    De spelen kanske vill ha tid från Xboxen för att kunna köra.. är inte klockan satt så har inte boxen någon tid ! Prova bara att sätta tiden och testa.. funkar det inte får vi gå till nästa steg i felsökningen..

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Noterade nu att det är inte samma jag svarar till som startade tråden.. frågan till Masterchief är då snarare.. har du samma problem som Snäll? Att de en gång funkat i din Xbox men plötsligt lagt av.. eller har de aldrig funkat i din Xbox.. Bios versioner kan spela en viss roll..

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    whooper:Tack för att du tar dig tid med mitt problem.Nej spelen har aldrig funkat på min X-box men det kan ju vara tiden ändå med tanke på att jag har tagit boxen med mig när jag skulle läga in nya spel så kan ju inte klockan stämma.
    Om det nu är BIOSen som är dålig,vart laddar man ner det och hur gör man ,kan som sagt ingenting om detta..........

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    när det kommer till bios uppgraderingar är jag en n00b.. sitter fast med ett sånt light-kort som inte går att uppgradera.. ångrar det idag men när jag chippade min box så var de programmerbara chippen forfarande väldigt dyra..

    Men om jag inte missminner mig brukar de senaste biosversionerna finnas med på Superdisc.. eller så är det bara att leta sig in i #Xbins (läs min klistrade guide överst i spel/mjukvara hur man gör)

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    whopper -> XboxWatch låter väldigt bra, kanske ska man ta och prova det nånting!


    masterchief -> Kan ju även vara så att spelen behöver en fix, patch eller nån ändrig i nån inställning, kolla vad du har för version på dem (grupp som släppt spelet) och kolla in på www.nforce.nl om det står någon om din version.

Liknande diskussioner

  1. Spel som funkar "lite grann". HJÄLP!
    By fralle in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 14:14
  2. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00
  3. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  4. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 11:26
  5. Lura inte folk! Skriv som det är!
    By Boz in forum Dreamcast produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-23, 23:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •