Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: <Grr..> USB <Grr...> XP <Grr..>

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    <Grr..> USB <Grr...> XP <Grr..>

    Har nu försökt under XP på min vanliga burk som har via chipset. Och med win98 och win2k på en av gammelburkarna som oxå har via chipset. Men vad jag än gör så får jag bara 'USB Devie Not Recognized' och 'Failed to open connection to X-B.I.T board'. Ska göra ett ryck och springa förbi mitt gamla jobb imorgon och se om någon av de 70 burkarna där fixar det. Annars så blir jag en smula smått irriterad.

  2. #2
    hej prova att hämta alla uppdates samt prova ställa in egenskaper för usb porten i bios samt starta datorn med chipet i. min p4 går som någon hällt
    4 liter sand&yogurt men kan skriva till chipet värt ett försök ps börjar man "skriva" till chipet och det frysser så ta det lungt 2-5 min beroende på bios storlek då det rullar på fast det inte syns
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62


    sökfunktionen högst upp på sidan är bra

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    <suck> Lyckas forfarande inte med att få kontakt med X-biten. Har provat på tre olika datorer med tre olika os och får bara USB Device Not Recognized och flashningsprogrammet tycker att jag ska koppla in kortet igen. Känns som ett klart personligt nederlag att inte lyckas med något så enkelt som att koppla in något via USB :-) men jag får väl lämna in den för flashning nån dag när jag har tid.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Detta är antagligen inte till någon hjälp men kanske kaaanske. När jag skulle bränna bios på mitt matrix chip strulade det rätt bra. Sen fick jag tipset att trycka hård på chippet (som satt kopplat på parallellporten), kanske du också får göra men jag tvivlar på det...

    ...eller kanske kortet är lite paj...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ha! Det visade sig tillslut att det inte var jag som var en sopa utan det var modchipet som strulade. Sprang förbi butiken idag och efter att de inte heller fick liv i det så fick jag det utbytt så nu sitter jag här och flashar bara för att :-)

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Grattis mannen! Flasha inte i sönder chippet nu bara

Liknande diskussioner

  1. Ang. Usb -> Xbox Adapter
    By maqen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 00:16
  2. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •