Jag har ett Messiah chippad Ps2 V3 som jag med jämna mellanrum får göra rent lasern på för att mina dvd spel backups skall fungera. När lasern är ren kan jag spela original spel och backups på cd och dvd men jag har alltid haft problem med att spela dvd filmer. jag skaffade fjärrkontrollen med nya drivers till dvd spelaren och då fick jag förbättrade resultat på vissa filmer och sämre på andra. Jag har aldrig haft problem med att få igång filmerna (Om man bortser från skivan med extramaterial på Sagan Om de två tornen) det är bara att få dem att fortsätta spela hela filmen igenom utan lagg eller Disc read error som är problemet. jag har läst på psxforum.com om justering av mellanrummet mellan lasern och skivan med ett vitt kugghjul placerat ovanför linsen. Men jag skulle vilja ha en mer genomförlig förklaring till hur det fungerar och om det kommer att hjälpa mig att bli av med mitt problem. Jag skulle bli hemskt tacksam om Hansi eller någon annan med erfarenhet av sådana ingrep på ett Ps2 kunde förklara hur jag skall eller inte skall gå till väga för att lösa problemet.
P.s Köpa ny laser kommer inte på frågan.
Bookmarks