Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Evolution-X hänger sig!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Evolution-X hänger sig!

Hej,
    Har precis dagarna före Jul köpt en XBOX med Alladin chip. Efter att ha lagt ned ett antal backup-kopior på f:\games så hänger sig Evolution-X Dashboard så fort man försöker dra igång ett spel eller app.

Är det någon som har en idé om vad detta kan bero på? Än bättre, hur kan man åtgärda problemet?

Tacksam för svar!

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Respekt
    22
    Hade ett alladin förut jag åxå, bytte bios i den så funka det, hade samma problem. Irriterande som fan.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Ja grymt irriterande!
    Kommer du ihåg vilket bios dom du la in? Eller vilket du tycker jag borde pröva?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Samma Fel!!

Jag har exakt samma problem! Jävligt irriterande! Har du funnit någon lösning? Och i så fall hur flashar jag bios?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Unhappy

Nej, ingen lösning ännu! Var förbi PSX på söder igår och dem sa att den fungerade som den skulle. Men väl hemma igen så var det fortfarande samma problem. Vet inte vad man skall göra? Får försöka åka förbi dem igen i eftermiddag. Det dem sa var att ta ur nätverkssladden om man har en sådan - men det hjälpte inte för mig.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

hmm...

Jao, det har definitivt inte något att göra med nätverkskabeln. Vi har chippat två xboxar nu med chip köpt på samma gång och det är samma problem på båda boxarna... Där ja köpte chippen säger dom att de aldrig har sett detta problem tidigare. Och dom tror att Superdisc missar nån fil i installationen, men jag har provat installera många ggr. och med olika versioner av Superdisc. Ja tror ja får ta och åka ner 26 mil med mina boxar...

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Respekt
    22
    Originally posted by tulpanen8
    Ja grymt irriterande!
    Kommer du ihåg vilket bios dom du la in? Eller vilket du tycker jag borde pröva?

Joru, var hurtig å flasha det där, men det hängde sig mitt i flashningen så då vart det att byta chip, satte i ett xecutor 2.2 Pro med 4979 bioset å har inte haft nå problem alls sen dess.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Någon som fått en lösning på problemet? Jag har också råkat ut för den här jävla skiten!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Det var inte ens fel på "Biosen" för mig. Jag flashade med en ny bios (M7 Pink) och det fungerade fortfarande inte.

Det som var lösningen till felet var att det saknades några filer på F:
    Så jag tog och kopierade min kompis F: och det fungerade efter det. Inget låser sig och allt fungerar perfekt.

Jag hoppas mitt svar hjälper någon iallafall. Det verkar som om det är något fel med installationen av superdisc på min Xbox. Även fast jag använde samma skiva som min kompis så fungerade det inte på min.

Så kolla era C, E och F partitioner. Jämför med en kompis och kolla så att allt stämmer.

Lycka Till!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av tulpanen8
    Hej,
    Har precis dagarna före Jul köpt en XBOX med Alladin chip. Efter att ha lagt ned ett antal backup-kopior på f:\games så hänger sig Evolution-X Dashboard så fort man försöker dra igång ett spel eller app.

Är det någon som har en idé om vad detta kan bero på? Än bättre, hur kan man åtgärda problemet?

Tacksam för svar!
    Testa att hålla innen powerknappen när du slår på boxen, håll kvar den intrykt medans du startar nåt app el spel, funkar det, kan chippet vara defekt, kan även vara lödningen på BT som inte är 100%, kan även vara resistorn som BT är ansluten till som är lite "grillad" det kan bero på så mycket, du får nog testa dig fram lite.
    Last edited by Droopy; 2004-02-02 at 13:29.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Finns det alternativa lödpunkter för BT, typ på undersidan eller så. Det finns ju för D0. Det vore ju bra om man slapp bränna transingen.

//Lakebay

Liknande diskussioner

1. Xboxen hänger sig! (Snälla hjälp mig!)
    By Mozez in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 22:27
  2. Varför hänger sig många spel vid intro?
    By edrik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 11:54
  3. Hänger sig när jag ska flasha
    By Bogust in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 22:18
  4. boxen hänger sig och vilket chip??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 13:12
  5. problem xbmp2.3 hänger sig
    By motorhead in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-06-15, 13:36

Bookmarks