Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: bränna spel

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21

    bränna spel

    okej jag har sökt i forumet men ser ingenstans där man säjer hur jag bränner ett spel.
    Jag har xbmp på boxen, vill bränna det på en cd så min farsa ska kunna förstå hur han gör för att kolla på film.
    Jag bränner programmet med nero men det vill inte starta, jag har ändrat i evox.ini att spelet ska starta automatiskt o de gör de köpta.
    Hur ska jag göra?

  2. #2
    Citat Original inlägg av gheno
    okej jag har sökt i forumet men ser ingenstans där man säjer hur jag bränner ett spel.
    Jag har xbmp på boxen, vill bränna det på en cd så min farsa ska kunna förstå hur han gör för att kolla på film.
    Jag bränner programmet med nero men det vill inte starta, jag har ändrat i evox.ini att spelet ska starta automatiskt o de gör de köpta.
    Hur ska jag göra?
    ska du bränna XBMP på en skiva? Låter inte så smart att göra men. I alla fall gör du såhär: Kopiera mappen som innehåller default.xbe fårn din XB-HD till datorn. Skaffa ett program som skapar X-ISO-filer (SimpleIso eller Craxtion) Sen gör du om mappen till en .iso-fil med detta program. Sedan e d bara o bränna
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    111
    Respekt
    21
    Är det inte enklare att placera Mediaplayern först i dashboard menyn när du slår på xboxen..så man slipper gå in i Launch Menu, apps, osv..

    Gör t.ex såhär

    klippt...

    Skräddarsy sin dashboard..
    Skulle vara bra att från startsidan direkt kunna få upp t ex XBMP. Lättare bl a för yngre att hitta div program.
    När jag tittar i evox.ini, som jag antar är filen som skall redigeras, så verkar det som om man skall skriva följande rad:
    Item "Media Player 2.4",@?
    ...där frågetecknet skall stå för en siffra som pekar ut programmet. Är detta korrekt eller finns det något annat att göra.
    Skulle det annars gå att lägga XBMP i en egen underkatalog på f:\apps\XMBP\ och ange följande rad:
    AutoAddItem "f:\apps\XMBP\"

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    111
    Respekt
    21
    upps, fick visst frågan och inte svaret ovan..

    Editera evox.ini som ligger på C:\, gå ner till Section "Root":
    Section "Root"
    {
    Item "Xbox Media Player 2.4","f:\apps\xbmp24\default.xbe"
    Lägg till raden som ovan med rätt sökväg där du har XBMP installerad

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    :-) gjort det men min farsa är verkligen ingen haj på något som liknar en dator, han börjar ställa konstiga frågor som inte alls är relevanta. Om han får tro att filmerna är på en cdskiva skulle det bli mkt lättare, så ska köra Cereberos förslag.

  6. #6
    Citat Original inlägg av gheno
    :-) gjort det men min farsa är verkligen ingen haj på något som liknar en dator, han börjar ställa konstiga frågor som inte alls är relevanta. Om han får tro att filmerna är på en cdskiva skulle det bli mkt lättare, så ska köra Cereberos förslag.
    Japp, bara en snabb notis. ISOn ska innehålla filerna inuti mappen med default.xbe och inte bara mappen för då funkar det inte.
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Liknande diskussioner

  1. Bränna backup kopia på sina ps2 spel
    By Ps2 gamer in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 12:00
  2. hjälp med bränna spel mindre än 2 gb
    By thanfadeaway in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 18:43
  3. Bränna spel??
    By Spetsnaz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-21, 13:15
  4. Bränna fler spel på en dvd
    By Mikael71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:46
  5. Bränna spel på DVD
    By wmadoss in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-08, 10:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •