Det hela började med att jag beställde ett DMS3v2 chip till min V9 50004 från er. Eftersom jag hadde läst elektronik på gymnasiet trodde jag att kunskaperna skulle räcka till.
Först lyckades jag med att få resistorn på punkt X att lossna, jag satte tillbaks den på plats men har hört på vissa forum att man måste placera den åt speciellt håll, efter det fick jag banan på punkten Q att lossna. Jag reparerade den med "Electro Connector" (tror jag). Och som beräknat fungerade inget när jag testade (blackscreen).
Jag bestämde mig för att lossa alla kablarna för att testa om ps2'an skulle fungera utan chipet ikoplat. Men det gjorde den inte till min besvikelse.
Jag har fortfarande blackscreen, om jag startar ps2'an med reset och trycker på eject så kan jag mata ut dvd-enheten. Dock så börjar den inte snurra när skivan är inne. Startar jag ps2'an med eject däremot så kan jag inte öppna enheten, men skivan snurrar väldigt fort tills ps2'an bestämer sig för att mata ut skivan.
Jag undrar om ni har någon som helst aning om var felet kan ligga? Jag har sökt efter lödspill/kortisar men har inte hittat något. Skulle vara jättetacksam om ni kunde hjälpa mig med detta. Är väldigt förrvirad just nu.
MVH Danijel
Bookmarks