Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hjälp!! Vad har jag nu gjort? =(

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hjälp!! Vad har jag nu gjort? =(

    Det hela började med att jag beställde ett DMS3v2 chip till min V9 50004 från er. Eftersom jag hadde läst elektronik på gymnasiet trodde jag att kunskaperna skulle räcka till.

    Först lyckades jag med att få resistorn på punkt X att lossna, jag satte tillbaks den på plats men har hört på vissa forum att man måste placera den åt speciellt håll, efter det fick jag banan på punkten Q att lossna. Jag reparerade den med "Electro Connector" (tror jag). Och som beräknat fungerade inget när jag testade (blackscreen).
    Jag bestämde mig för att lossa alla kablarna för att testa om ps2'an skulle fungera utan chipet ikoplat. Men det gjorde den inte till min besvikelse.
    Jag har fortfarande blackscreen, om jag startar ps2'an med reset och trycker på eject så kan jag mata ut dvd-enheten. Dock så börjar den inte snurra när skivan är inne. Startar jag ps2'an med eject däremot så kan jag inte öppna enheten, men skivan snurrar väldigt fort tills ps2'an bestämer sig för att mata ut skivan.

    Jag undrar om ni har någon som helst aning om var felet kan ligga? Jag har sökt efter lödspill/kortisar men har inte hittat något. Skulle vara jättetacksam om ni kunde hjälpa mig med detta. Är väldigt förrvirad just nu.

    MVH Danijel

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lämnar du in den så lagar vi om det går för max 1000:-
    Annars 350:- för felsökningen eller så donerar du skrotet till vår reservdelshög.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Fixar ni in DMS3an också isåfall?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Montering av chippet tillkommer med fast pris beroende på vilken modell av PS2 du har, i ditt fall 700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02
  2. Vad ska jag göra med min box?
    By carpen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 23:51
  3. Vad ska jag ta mig till?
    By disco in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 09:58
  4. JAG HAR XBOX 1.1 och matrix chip VAD SKA JAG GÖRA
    By IGNO in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 20:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •