Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: X-Ecuter 2 Lite PLUS+ (lödfritt) Problem

X-Ecuter 2 Lite PLUS+ (lödfritt) Problem

Okej trode inte det skulle vara några problem igentligen att instalerra detta modchip men hade totalt fel.

Först så var det ett helvette att få den gröna lampan att lysa, efter ca 10 min pillande fick jag den att blinka till när man startade xboxen samt när den stängdes av. Samt fortsatte att pilla men nu slutade de blåa dioderna att lysa och jag har inte lyckats få dem att lysa igen, de har totalt laggt av, får fortfarande den gröna dioden att blinka till som jag beskrev innan.

har försökt väldigt länge nu och jag har inte listat ut vad som är felet här :/ jag som är ganska säker på att den sitter rätt. Men nu också så funkar ju inte de blåa dioderna heller :/

Aja några som har något tips angående det här? Vore tacksam med svar snarast
    Inget här doh

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Låt oss löda fast ett chip åt dig istället innan du har sönder boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Har tuvärr inte dom pengarna, samt jag vet att min Xbox funkar just fint testa det det också, botar upp normalt som inget hade hänt. I alla fall läste på ett annat forum att det var totalt normalt att det gröna chipet bara lyste till några sekunder. Men för tillfället får inte mitt chip någon ström alls och förstår inte helt varför den beter sig så.
    Inget här doh

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Jag hade samma problem med mitt chip men det ordande sig jag lät den blinka, gör den det när den sätts på och av så funkar det. Mitt chipp funkar perfekt med sån installation

Mitt problem är för tillfälet inte den gröna dioden utan att chipet helt enkelt inte får ström, tror något har CP'at sig med chipet. Och jag tror inte precis att jag är orsaken, har följt installations anvisningarna fult ut.

Så någon som vet vad jag ska ta mig till ?
    Inget här doh

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Annars får du xkicka tillbax chippet säga att det är cp så du jan få ett nytt isf.... Men på det nya räcker det med att det blinkar bara=)

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Låt nån som kan mkt om små elektriska grejer göra sånt här åt er med chip. Om man e oerfaren så be nån bekant göra det åt er.

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Falun sweden
    Respekt
    0
    Hejjag har köpt ett x-ecuter 2,3 liteb+ och monterat i xboxen utan problem.
    men sedan har jag setat nu i tre dagar och försökt att gjort en cd-rw skiva som skall lägga in denna bios.bin fil som skall vara 512k eller 1024k??
    Jag har läst i detta forum som följer.Du skall öppna rar filen men typ Winrar i den filen finns 2 st *.bin filer vid namn 4981.06_256k.bin och 4981.67_256k.bin. FTPa över dom till xboxens C:\Bios använder du dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt.
    Hur gör man för att göra om t.ex 4981.06_256k.bin bioset så det blir 512K stort eller 1024K stort? Och hur gör man sedan när man brännt ut bioset på en cd-rw och lagt i den i cd-läsaren på boxen när det blinkar "Please insert CD - Flashing Mode" på skärmen?
    (jag har en xbox v.1.4 med ett "X-ecuter 2 Lite+" chipp)

Gå in på dos: start skriv command
    I dos skriv: copy /b 4981.06_256k.bin + 4981.06_256k.bin + 4981.06_256k.bin + 4981.06_256k.bin X2_1024k.bin

Så nu har du ett 1024k bios

I dos skriv: copy /b 4981.06_256k.bin + 4981.06_256k.bin X2_512k.bin

Nu har du ett 512k bios
    men jag kann inte hitta filen filerna som heter *.bin eller 4981,06_256k.bin i någon av de filer som ni delar ut.
    antingen har jag fel prgamvaror eller så gör jag något fel.
    Jag ber om ett svar och hoppas att denna fråga är duglig.
    ber även om ursäkt för det tidigare, men jag förstod inte hur detta fungerade.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Falun sweden
    Respekt
    0
    Du Hansi som du kan se av mitt inlägg så har jag läst det som finns att läsa.
    Vore taksam om detta forum kunde hjälpa mig för jag har gjort som ni skrivigt att jag skall göra men det FUNKAR INTE.
    Ni skriver att jag skall gå till dos och skriva coppy /d 256kbios.bin, Men vad är d förnågot och vart får jag filen 256kbio.bin ifrån???????????????????????????
    Det är ingen av filerna jag laddat hem som innehåller desssa omtalade 256kbios.bin.
    Och jag har laddat hemm all som ni har på era sidor och använder winrar och packar upp dessa i men,,,,,,,,,.

Liknande diskussioner

1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. Problem efter ni flashat mitt X2 lite chip
    By adolf in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:16
  3. Hjälp med xbox executer 2 lite problem
    By adbchsu in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-06-23, 10:09
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X