Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Matrix Lite Slutade fungera?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Matrix Lite Slutade fungera?

    Jag satt och spelade Splinter Cell 2 en vacker tisdagskväll, men när jag skulle återuppta spelet följande morgon flashar det red/green. Har inte gjort något annat än stänga av/sätta på boxen. Varför? Jag öppnade och kollade så att allt var som det skulle. Är inte riktigt säjker, men det ser iaf bra ut.

    Jag har ett Matrix Lite v 1.1, 120 gb hdd och felmeddelandet är (5). Är det någon där ute som haft samma problem? Kan tilläggas att det inte var jag som utförde installationen utan en kille jag träffade på *******. Dumt kan tyckas, men det har gått kanon i 1½ år.

    Vore tacksam för all hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "d0" kabeln har lossnat. Har du en switch till chippet så sitter switchen på samma kabel som går till "d0", så felet kan ligga var som helst i den kopplingen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Tack för den snabba hjälpen, men...

    Ok, kanon med två svar redan efter fem minuter. Jag tar en i taget.

    Pege63--> Jag tror inte att det är hårddisken, då den fungerat utan problem i 1½ år. Men då jag inte är 100 % säker laddade jag ner Config Magic. Men detta måste ju brännas på disc, och i nuläget vill inte xboxen läsa några cd-skivor. Nått tips?

    Hansi--> Jag har Xboxen öppnad här framför mig. Efter att ha sökt igenom internet efter en d0-punkt tror jag att jag inte har någon kabel dit. Mitt Matrix Lite v.1.1-chip sitter nettyckt i en plastgrej. Sedan kommer det en kul kabel från undersidag på moderkortet och fäster i en skriv på ovansidan. Den sitter vid "Conexant video decoder". Jag har ju iofs inte sett att allt står rätt till under moderkortet, men jag känner när jag drar försiktigt att den gula kabeln sitter fast under.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Kabeln som kommer från undersidan är d0 (alternativ lödpunkt).
    Det är nog bra att skruva loss moderkortet och kolla på undersidan om lödningen är OK.
    Att kabeln sitter fast kan vara att den är klämd eller att den sitter snurrad runt något.
    OBS! Tänk på ESD när du pillar i grejerna, försök jorda både dig själv och XBox:en.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Merlin, i had a dig, and his name was BINGO!

    Tack så mycket. Efter mycket om och men fick jag upp moderkortet och upptäckte precis som du sa att kabeln lossat från d0. Jag ska åka över till en kompis och löda fast den igen. återstår att se om det lyckas. Tack så länge.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pierrewahlgren
    Tack så mycket. Efter mycket om och men fick jag upp moderkortet och upptäckte precis som du sa att kabeln lossat från d0. Jag ska åka över till en kompis och löda fast den igen. återstår att se om det lyckas. Tack så länge.
    Nåja... det var Hansi som tipsade om vad felet var, jag gav dig bara lite hjälp med felsökningen men det var kul att du hittade felet!

Liknande diskussioner

  1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. Fungera X2.2 Lite på en v.1.4?
    By syko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 10:07
  3. Matrix -> Xecuter Lite Hansi
    By zelcor in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-08, 16:15
  4. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05
  5. Matrix Lite!
    By Pa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •