Hej!
Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med att lösa min Xbox problem. Har nämligen hållit på med boxen i flera timmar....samt läst här forumet.
Jag som hade föreberett mig på det bästa möjliga sätt genom att flitigt läsa igenom både här i forumet och på xbox-scene, men tyvärr så har det inte funkat för mig, problemet är att boxen startar och stänger av två ggr innan den startar på den 3:de gången (ej tillräcklig med ström?). Väl då den har startat, så fick jag ingen bild, det enda som hände var att eject knappen blinkade grönt/rött. Ingeting hände med lysdioden (switchen). Läste på ett ställe att det hade något med kabeln att göra. Minns inte riktigt vad för sorts kabel det gällde, själv använder jag den kabeln som medföljde Xboxen på en modern Tv. Har provat med att stoppa in SD och EvoX 3935 utan något resultat. Kan det vara dåligt löddat på de stiftkontakerna, eller kanske på d0? Dessa värde fick jag då jag felsökte med multimetern.
Stift: 1 - 3 fick jag 0 V
4 = den stiften som man skulle klippa bort
5 = 0,16 V
6 = 4,79 V
7 och 9 = 3.09 V
8, 10 och 11 = 3,06 V
12 = 0 V
Stämmer värderna bra, eller de är för låga?
En sak till, hur många d0 punkter finns det egentligen på moderkort?
För jag har nämligen beskrivningar med bilder där det förekom två olika d0 punkter. Har testat och "lödat" på bägge punkterna.
Vilken av dessa två punkter är det att föredra och hur lödar man d0 på bästa/enklaste sätt. Insåg att det var inte lika enkelt som med stifterna..
Dessa saker använde jag av.
Xecuter 2 Pro v. 2.3b
SD 3.7rc8 på CD-RW
XBox v. 1.4
Jag hoppas verkligen någon snäll själ kan hjälpa mig med att lösa problemet.
STOR GÄSP......Jag ger upp (så länge)och tar nya tag när jag vakna om några timmar...och kanske har någon då redan hunnit hjälpt mig och besvarat mina frågor?
Godnatt....
Bookmarks