Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: bara en massa skitsnack!!!

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Thumbs down bara en massa skitsnack!!!

psxcare kommer inte att få något messiah alls under första sändningen ! Fattar inte varför dom tror det när dom vet varför dom inte får det... kanske det har något med peng.. att göra.. Dom drar ut på tiden så att dom kan hitta någon annan som kommer att sälja dom till psxcare. Har pratat med Nordisk leverantör och han säger att dom inte får något. ******* kommer att få ca 100 st istället för dom 200 han har beställt. Sedan är listan lång på vilka som får och inte får... Snacka inte hela tiden att ni får dom när det inte stämmer.

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

När är andra sändningen då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Och vem fan är du som tror att du vet något?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Tycker detta inlägg ska hamna på botten napp! PSXcare lär ju veta mycket bättre än nån som GISSAR att PSXcare inte får in chip. Vilket dom självklart gör!

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    24

...och jag tycker att Crash är tjock. Men det kanske inte har nånting med saken att göra.. menmen...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ...
    Respekt
    0

Hansi, du kanske vill svara på inlägget...?

Antar att om du är garanterad chip, så har du nog redan ringt och frågat din leverantör om anklagelserna. Skit snack eller ej...
    Känns relevant, inget ont, men drar ut på tiden med rykten & ursäkter gör alla som lovar chip. Varför inte bara vara ärlig och säga som det ligger till. Istället så vill man inte kommentera en sak och säger att chippen kommer när dom kommer, lr också drar man nåt i stil med allt är fixat och chippen bör vara här om 1vecka. 1 vecka senare så har en båt med "Messiah" sjunkit och leveranserna drar ut på tiden...
    Antar att butikerna precis som agenturerna inte kan göra så mycke mer än hålla intresset uppe...

Chippen KOMMER NÄR DE KOMMER, bara att inse att Sverige inte är precis högsta prioritet...

För övrigt tycker jag det verkar vara bra respons och support av PSXCARE. Sånt ses sällan. Värt nåra extra lappar i längden...

------------------
    -"Tjejer är inte som vanliga killar"
    -"Tjejer är inte som vanliga killar"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag har aldrig utlovat något leveransdatum, allt jag gör är att vidarebefordra den information jag får från min leverantör.

Och jag är inte den som håller på och tjatar på mina leverantörer flera gånger om dagen när det gäller något som ändå inte går att påverka.

Jag har inte beställt chip direkt av CT utan gått via en av de största "wholesale" distributörerna. Anledningen till det är att jag inte vill skicka c:a 100.000:- direkt till ett företag som har juridiska problem och därför när som helst kan försättas i konkurs.

Den leverantör jag beställt av tillhör den "inre kretsen", dvs någon som sedan länge har bra relationer med CT. Samtidigt är det ett företag som jag själv handlat från flera gånger tidigare. Så det är osannolikt att någon annan distributör skulle få chip fortare än det företag jag beställt från.

Och faktum är att jag var FÖRST med att skicka pengar för min beställning, så jag ligger FÖRST i tur att få leverans från min leverantör.

I övrigt har jag inga kommentarer till rappakaljan som "crash" skrev. "Har pratat med Nordisk leverantör och han säger att dom inte får något".

Vad då för nordisk leverantör? Och vad skulle dom ha att göra med de chip jag beställt? Jag har inte beställt chip från någon leverantör i norden. Och vad skulle det vara för leverantör som talar om för slumpmässiga idioter vilka företag som dom kommer leverera hur många chip till?

Brinn!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nu fick jag precis ny information från min leverantör.

2000 chip skickas till honom på tisdag. Isåfall bör vi ha chip nästa fredag (11/2) samt hinna testa under helgen så att vi kan leverera på måndag 14/2.

Som vanligt hänger allt på tillverkaren :-)

[This message has been edited by Hansi (edited 05 January 2002).]

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

En vecka försent... bläh! Men skit samma! Bara man får spela FFX hundra miljarder år innan det kommer till Europa.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Cool

En vecka försent?

Ursprungligt releasedatum var väl Oktober eller November om jag inte minns fel

Jag säger som jag alltid sagt, gnäll inte på mig om det inte blir några chip innan midsommar...

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

Question

Hur ställer ni er till Sonys uttalande om att man ska sätta dit alla som säljer mod chip? Nu har jag inte läst press releasen själv, men är det inte något i den stilen dom har sagt?

Är ni inte rädda att få Sony på er om ni fortsätter sälja chip och moddade PS/PS2 burkar?

Personligen tycker jag det e bra med Mod chip, det vore illa om dom försvann...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Dom får väl komma med något lagligt argument isåfall. Inte för att det leder någonstans, om dom tvingar oss att sluta sälja chip så kommer det ju bara att poppa upp en massa privatpersoner som sitter hemma i hobbyrummet och löder istället. Och dessa kanske passar på att sälja lite dvd-r kopior samtidigt...

Liknande diskussioner

1. Är det bara att kasta in handuken ??
    By Klas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 10:54
  2. Massa frågor...
    By Shadoph in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 15:01
  3. M.O.H Frontline bara en spelare?
    By pege63 in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 21:17
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt