Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: funker, funker ikke, funker, funker ikke...

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

funker, funker ikke, funker, funker ikke...

Tyckte jag gjorde ett klipp när jag köpte http://www.mycom.se/produkter/866519/ detta 25 pack Datawrite (görs av Princo) DVD-R skivor. Har bytt ut min philipsläsare mot en toshiba dvd som föjde med PCn. I den kör jag alla CD/DVD media utan problem och obefintliga laddningstider.

Föreställ er min förvåning när mina nystekta skivor inte fungerade, eller halft inte iallafall... Har testat 2 st spel iso:er som xboxen ignorerar. Den beter sig som det inte ligger en skiva i släden dvs bara bootar och laddar evox och står empty(även om ja kollar D:\ via ftp)

Så brännde jag även Scrubs säsong 1 på dessa skivor(xvid filer c:a 20 st) som xboxen hittar i XBMP. Fast bara de första 10 avsnitten, den vill inte spela upp resten. ALLA dessa funkar fint PCn och jag har kolla på dessa avsnitt via relax så det är inte fråga om codec strul heller....

Nu är jag mest purken över att spelen inte fungerar, varför krånglar det så här? Jag som varit så nöjd sen ja bytte till en vanlig PC-DVD Rom för att alla skivor funkta...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Kan bero på brännaren eller programmet du bränner med! Vissa brännare
    sägs ha problem med skivor gjorda av Princo. De Gula Datawrite DVD-R fungerar alldeles utmärkt med min kombination...Sony Dru500 och Alcohol. Har däremot testat Rosa/Röda Datawrite som ej fungerade alls i XBOXEn.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Jag bytte från Stomp Record Now till Alcohol 120% och då funkade allt fint, både xvid filmer i XBMP och spel .iso:s

Skivorna e ju givna som standar köp nu, går i 4X och kostar bara 8 kr om man åker till PUB o köper 25 pack

Tack för tipset med Alcohol förresten! Kunde aldrig tänka mig att det skulle spela nån roll vilket programm man använder men å andra sidan så är ju Nero helt värdo på att bränna xbox .iso:er, iallafall så vitt ja har erfarat...

Liknande diskussioner

1. Funker messiah kun på pal
    By Zealow in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-31, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner