Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: SuperDisc eller Bios.bin på CD för flashning?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

SuperDisc eller Bios.bin på CD för flashning?

Har precis monterat ett aladdin i en box (ver 1.0)
    Monteringen utgjorde inga större besvär (certifierad mjuklödare med ca 10 års erfarenhet av elektroniktillverkning :-)

I vilket fall så såg jag till att börja med ingen skillnad på skärmen, oavsett om jag höll in startknappen kort eller lång tid.

Men efter ett par gånger så upptäckte jag att X-loggan var blå istället för grön när chippet aktiverats samt att vissa siffror i "system info" var annorlunda vid alternativ uppstart. Vad jag förstår så har jag nån bios som heter Evo-X M7 i mitt chip nu...är det som cromwell-biosen eller??

Nu till den stora frågan: Skall jag först köra en CD-RW med en bios (Xecutor) eller räcker det med att köra SuperDisc för att kunna flasha om biosen till något "användbart".

Spelar det någon roll hur jag bränner en RW med en Bios??

(Bra ett veta. Har en känslig thomson-läsare)

Har läst och sökt i forumet men inte kunnat finna nåt enkeltydig svar på denna fråga.

Mvh/Istvan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är redan ett användbart bios i ditt chip (inte cromwell alltså)
    Installera superdisc, sedan kan du om du vill uppdatera till ett nyare bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    jag har samma problem som Istvan + att jag inte hittar xboxen i lanet men jag har cromwell(orginal som va på chippet?) ska jag köra en skiva med ett bios på som gör att jag kan komma åt den via lan och flasha om den? vilka prog ska jag använda i så fall?

Liknande diskussioner

1. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 16:01
  2. SMB +hack(t.e.x. 007) är det framtiden istället för modchip.
    By Swampie in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 19:43
  3. Flashning av X2pro :(
    By Mr.Robin in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 02:05
  4. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??
    By GRiFFiN in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 04:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner