Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Ripper 2 Gold, Funkar bra? eller?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Ripper 2 Gold, Funkar bra? eller?

    Jag ska köpa nytt ps2 snart, och funderar på att köpa ett ripper2 gold, om jag sen låter snubbarna på psxcare.com montera det, blir jag garanterad att allt vad importspel/backupspel/ om det så är ps1/ps2 eller NTSC/PAL eller dvd/cdr kommer startas av maskinen?

    tack för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen kommer garantera att 100% av allt du får för dig att mata den med kommer starta, men vad jag vet har vi inte haft någon kund som haft anledning att vara missnöjd med det chippet. Jag tror inte du hittar något annat chip som startar något som Ripper 2 gold inte startar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    så det e inga problem att tanka ps2 "warez", sen bränna o lira?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga problem som beror på chippet iallafall.

    Alla eventuella problem lär bero på att du t.ex. bränner på media som din PS2 inte tycker om att läsa från.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    olika sorters märken på skivorna menar du då?
    för vet att när man bränner vissa märkesskivor i dvdbrännare så gillar inte brännaren skivorna osv.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Precis så ja, man får prova sig fram.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har sett att det finns ett chip som kallas Ripper 2 Ultra. Är Ultra och Gold samma chip? Eller är den ena en kopia kanske?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan inte hitta något Ripper 2 Ultra på Ripper 2 hemsidan...

    http://www.ripper-*********/ripper2/
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    21
    Du kanske ska skriva att ripper 2 gold inte bootar RW dvd spel. Inga 17-18 kablarmoddar gör det. Man behöver lödpunkten F för att RW ska fungera.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hade faktiskt ingen aning om det!

    Jag rekommenderar och använder endast DVD-R eftersom det har bäst kompatibilitet med olika PS2 revisioner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hejsan Jag Köpte ett Ripper 2 Gold
    By Jonte__88 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-15, 22:01
  2. Funkar leaddata bra?
    By hehe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-13, 13:16
  3. Sniper GOLD (Ripper 2) vs DMS3
    By robbfan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 03:35
  4. Funkar det bra ?
    By DeltaZero2 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-11, 08:00
  5. Funkar med alla, eller?
    By Yojimbo in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 09:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •