Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: FTP > Data

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Nacka
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Question FTP > Data

    Så här ligger det till. Jag vill koppla in min x-box till min data så jag kan ha ftp den är chippad och kör evuliton-x (eller hur det stavas), efter som jag siter bakom en ruter + hub (trådlöst = Netgear) så kan jag inte ta 192.168.0.1 som ip och då undrar jag vad jag ska göra. här nere kan ni se min inställningar

    Use static ip: yes
    Ip: 192.168.0.4
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Defaultgateway: 192.168.0.1
    DNS: 0.0.0.0
    DNS: 0.0.0.0

    FTP
    Enable: yes
    password: xbox
    In game reset: no

    Telnet
    Enable: yes

    RDTools
    Enable: yes
    Name: Evox
    In game reset: No

    jag anväder mej av FTP programet... FlashFXP
    Last edited by Mena; 2004-04-11 at 19:59.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Jag antar att det inte funkar, eller ??
    Sedan antar jag att din PCs IP är 192.168.0.1 - är den det?
    Kan du isådanafall pinga boxen från PCn ?
    Om ping funkar ställ din FTP klient på 192.168.0.4 och logga in med user: xbox och lösenord xbox !!

    Lycka till

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Nacka
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    det funkar inte... och min PCs ip är 192.168.0.3 och jag kan inte pinga den
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try' "- - Homer Simpson

    "It is better to ask some questions than to know all the answers." -- James Thurber

    "Yes, madam, I am drunk. But in the morning I will be sober and you will still be ugly" --- Winston churchill"

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    ok.. så det är din router som har IPn : 192.168.0.1 ?
    Kan du pinga PCn respektive Xboxen från routern ?
    Kan du pinga routern från PCn ?

    (har ingen enhet på nätet IP 192.168.0.1 så är det det som är felet!!! Default Gateway är lika med att sätta en pekare på 'dörren' till nätverket. Är det således en falsk 'dörr' så kan man ju aldrig komma ut ! )

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Nacka
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    jag kan pinga routern från pcn ja jag fatar inte vad du menar med "Kan du pinga PCn respektive Xboxen från routern "
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try' "- - Homer Simpson

    "It is better to ask some questions than to know all the answers." -- James Thurber

    "Yes, madam, I am drunk. But in the morning I will be sober and you will still be ugly" --- Winston churchill"

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    om du har en router bör det finnas en möjlighet att koppla upp sig mot den för att kunna konfigurerar routern.. ! Typ telnet eller via en console-port på routern..

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Nacka
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    okey kan vi prata svenska hära ?

    tror du det skulle funka om jag drog en nätverkslad mellan rutern och x-boxen sen via rutern till datan?
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try' "- - Homer Simpson

    "It is better to ask some questions than to know all the answers." -- James Thurber

    "Yes, madam, I am drunk. But in the morning I will be sober and you will still be ugly" --- Winston churchill"

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Nacka
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    jag fixade det själv great
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try' "- - Homer Simpson

    "It is better to ask some questions than to know all the answers." -- James Thurber

    "Yes, madam, I am drunk. But in the morning I will be sober and you will still be ugly" --- Winston churchill"

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    hur fick du till det? har liknade problem med min router(netgear ej trådlös) hittar xboxen och delar ut ip m.m. automatiskt men jag kan inte pinga den rotern hittar xboxen som "unknown device" längre en så kommer jag inte har precis chippat den med ett aladdin advance chip vill kunna kolla på dvd osv. men kan bara spela brända spel så jag antar att jag måste ha evo-x eller nåt men hur ska jag kunna uppdatera bioset om jag inte ens kommer åt xboxen? (står i manualen att jag inte ska använda nån cd då pajar skiten) kan nån hjälpa?

Liknande diskussioner

  1. Problem med FTP -> Xbox
    By Eggan in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 20:50
  2. Ftp Xbox -> Xbox (igen)
    By T-Bone in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 17:26
  3. Emulatorer/spel i underkataloger?
    By Freddo_mAN in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 10:40
  4. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23
  5. men när kommer det?
    By pemani in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 20:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •