Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: En liten fråga?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    En liten fråga?

    Jag kommer att köpa ett Alladin Chip av er och låta er installera det.
    Jag kommer hem och har lite brännda spel som jag har och vill börja spel.

    Jag behöver bara stoppa i skivorna och köra eller måste man installera massa bios och tjafsa????

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bara att stoppa i spelen och spela, förutsatt att dom är brända på media som din xbox klarar av att läsa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hur lång tid får man vänta om man kommer förbi med xboxet under dagen till eran city butik och vill ha alladin installerat?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Väntetiden brukar variera 1 timme - 2 dagar beroende på i vilken takt boxarna kommer in...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Om man man bara köper chipet av er och installerar det själv, behöver man installera BIOS då?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Zerblatt
    Om man man bara köper chipet av er och installerar det själv, behöver man installera BIOS då?
    Ja, vi får bara sälja chippen tomma eller med cromwell bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    tja , jag har köpt ett aladdin advance av er , lödningen gick bra och så .. men jag är allvarligt lite trög på det hära med bios ? jag startade xbox genom att trycka på Power knappen i lite mera än 1 sek .. ... enda skillnaden jag märkte var att X et var blått , och varför fungerar inte dvd skivor ?måste jag byta bios ? jag har inget spel att prova vettu...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver inte mekka med bios om x:et är blått.

    Vad menar du med att dvd-skivor inte fungerar?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Så här är det , jag lödde dit mitt chipp efter mycket omständigheter det var nämligen lite svårt att se vart lödningarna skulle sitta .. men allfall sedan prövade jag xboxen .. startade den genast med en tryck på power knappen som jag höll ca 2 sek Xboxen startade med en blå screen ett blått X wooow tänkte jag .. nu funkar det! Jag lade i en DvD skiva i xboxen men det fungerar inte att kolla på Orginal DvD skiva , jag har också prövat att köra in en Cd rw skiva med SuperDisc på , jag brände den i nero som image .. brände den i 4x för att va säker på att bränningen skulle gå bra och att xboxen skulle hitta skivan .. Men Det står nått om att jag inte köra den skivan heller! ? vad är fel ? jag har ett aladdin chipp .. Ska jag byta bios eller nått ? allt är oginal förutom att jag lött dit ett chipp ? är nått fel? jag har xbox 1,5
    Last edited by starfish86; 2004-04-21 at 17:14.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs lite guider :-)
    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

    Om du pratar om original DVD filmer så räcker det inte med att montera chippet om du vill starta sådana utan ms fjärrkontrollen.

    Och kan den inte läsa skivan så prova ett annat märke.

    Är x:et blått så fungerar chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    länka mig till en guide plz , jag hittar Ingen SOm kan hjälpa mig .. jag är N00b

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Unhappy

    Citat Original inlägg av starfish86
    länka mig till en guide plz , jag hittar Ingen SOm kan hjälpa mig .. jag är N00b

    mm du är inte ensam

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av putte.b
    mm du är inte ensam
    nee ,alltså jag är totalt N00b jag har bara satt i chippet lött det och startat xboxen och sedan är jag fast ! vart så i snart 1 månad utan att fatta! jag skulle behöva en riktig guide där det står från steg till steg hur jag gör! jag blandar ihop evolution-X med chipp och biosar med dashboard m.m

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av starfish86
    nee ,alltså jag är totalt N00b jag har bara satt i chippet lött det och startat xboxen och sedan är jag fast ! vart så i snart 1 månad utan att fatta! jag skulle behöva en riktig guide där det står från steg till steg hur jag gör! jag blandar ihop evolution-X med chipp och biosar med dashboard m.m

    hehe jo jag har precis samma problem som du,,så nu håller min box till i garderoben

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av putte.b
    hehe jo jag har precis samma problem som du,,så nu håller min box till i garderoben
    haha , jo jag blir jävligt less! allt jag vill är att få tillgång till Godis!

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av putte.b
    hehe jo jag har precis samma problem som du,,så nu håller min box till i garderoben
    tjena putte.b ... Hoppas du läser detta nu! jag har nämligen kommit på hur man gör =)) var jäkligt lätt faktiskt! Allfall Gör en kort liten guide!
    (1) Du köper ett chipp ( aladdin kör jag ) Du löder det och det ska bli riktigt gjort så att du får riktig kontakt.
    (2) Du laddar hem Superdisc 3,7 lite , bränner på en skiva (cd-rw) som Image och KOMIHÅG att bränn på typ 2x 4x hastighet för att annars kan det jävlas!
    (3) Du trycker i skivan i xboxen startar och väljer www.psxcare.com och sedan flashar du din bios med xflash eller den andre ( beroende på vad du har för chipp) sedan väljer du (small disk) när du ska installera om du har din orginal hårdisk ! När det är klart ta ut skivan och kör! =)

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av starfish86
    tjena putte.b ... Hoppas du läser detta nu! jag har nämligen kommit på hur man gör =)) var jäkligt lätt faktiskt! Allfall Gör en kort liten guide!
    (1) Du köper ett chipp ( aladdin kör jag ) Du löder det och det ska bli riktigt gjort så att du får riktig kontakt.
    (2) Du laddar hem Superdisc 3,7 lite , bränner på en skiva (cd-rw) som Image och KOMIHÅG att bränn på typ 2x 4x hastighet för att annars kan det jävlas!
    (3) Du trycker i skivan i xboxen startar och väljer www.psxcare.com och sedan flashar du din bios med xflash eller den andre ( beroende på vad du har för chipp) sedan väljer du (small disk) när du ska installera om du har din orginal hårdisk ! När det är klart ta ut skivan och kör! =)
    mm ok,,det verkar som min box inte vill starta ,,när jag trycker 1 sek på start,så stängs den av detta händer 2 gånger,,o den tredje gången så börjar lampan blinka rött,,o jag får ingen bild,,lite skit ..med tanke på att jag lämnade in boxen för löddning i barcelona,,ingen som vet någon vettig människa som kan lödda i barcelona

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Malmköping
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hur vet man vilken media som sitt xbox stödjer?
    Have no fear, Frillan is here

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Man Prövar sig fram!!

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    En lite föraning om vilken media som funkar kan man få genom att läsa här i forumet. Finns tre trådar(en för varje dvdspelare) där folk kan berätta om sina erfarenheter med olika märken/standarder. Men glöm inte att testa före du köper ett 200-pack med skivor! =)

Liknande diskussioner

  1. En liten fråga om priserna..
    By Kartraith in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 16:51
  2. ??En liten fråga??
    By Nr2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 21:32
  3. en liten fråga ang ritningar
    By D@nsken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-11-02, 23:27
  4. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46
  5. Fråga om Killer
    By Andreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •