Är 04.14.04.RalliSport.Challenge.2.XBOX-WAM beta versonen på spelet (testverson) eller den sluitgiltiga versonen? svara bara om du vet...![]()
Är 04.14.04.RalliSport.Challenge.2.XBOX-WAM beta versonen på spelet (testverson) eller den sluitgiltiga versonen? svara bara om du vet...![]()
Någon skillnad mellan WAM och COMPLEX versionen ?
Någon som vet..
Är det rippat något från WAM eller bara packat bättre ???... Eftersom den är typ 1,5 GB mindre data....
COMPLEX version är splittad på två skivor eftersom iso'n är för stor för att få plats på en st 4.7 GB skiva.
Så antagligen ligger filer dubbelt för att kunna spela från vilken av skivorna som helst.
WAM's version innehåller bara en iso och går alltså inte att bränna på en 4.7 GB DVD utan måste ligga på disken.
//Highscore
Life's a Journey, not a destination...
Jag har provat WAM´s version.
och spelet hänger sej om jag provar vissa bannor.
Någon som vet vad det kan bero på ??
/ Tommie Lundgren
Ja Ja.... men ÄR det beta versonen eller Den slutgiltiga, FÄRDIGA versonen av spelet?
Eftersom att dom inte skriver nått om att det är en beta så lär det inte vara det.
läs nfo´n till respektive spel.
Många smarta råd i den här tråden.
"Läs nfon till respektive spel" och "eftersom att dom inte skriver nått om att det är en beta så lär det inte vara det" är ju bara tvärpuckat. Det är inte alltid gruppen är medvetna om eller vill berätta att det är en beta dom fått tag i, men det kanske inte är så lätt att veta för er som inte varit med så länge.
I detta fall verkar det onekligen röra sig om en betaversion. Har spelat RC2 i två dagar nu (hela amateur och pro-ligan) och det finns en hel del skavanker i single player som betatestarna lätt borde upptäckt. valet "pro" i carees-menyn blir exempelvis ibland grå (omöjlig att välja) trots att man gått vidare till pro, och vid ett tillfälle så låstes "champion" upp innan jag ens klarat amateur-nivån... multiplayer över system link funkar bra, om man bortser från Rally-läget där de flesta banor låser sig (körde med 3 xboxar). I single player har jag haft några få problem med banor som låser sig vid laddning.
Vad som framförallt pekar på att WAM's version är en release candidate avsedd för betatestning är dock det faktum att officiell release inte är förrän i maj. Denna version har förmodligen läckt från en betatestare och är inte final build. Hoppas jag åtminstone, för RC2 är lätt det buggigaste Xbox-spel jag testat hittills.
Men du gör ju bara en gissning oxå. Så ditt inlägg är ju lika "tvär puckat" det med!
Det kan ju vara så illa att spelet är så buggigt som du säger...
Nu tror jag iof att du har helt rätt men varken Console-News eller nForce har nukat det och nForce är riktigt snabba med att nuka beta releaser. Se på Splinter Cell PT betan som inte hade en enda bugg (som jag stötte på iaf) men som dom nukade endå...
Men att säga att det är en RC bara för att releasen ligger en månad fram i tiden är inte heller rätt. Det kan ju ha gått iväg till pressarna för att dom ska ha tid på sig att fixa allt till releasedatumet...
Last edited by ktd; 2004-04-18 at 14:07.
Håller med dig ktd, även färdiga spel kan innehålla en massa buggar....
Fast det kommer inte RalliSport 2 göra eftersom det är svenskar som gör det!![]()
Nej, det är inte en lika dålig gissning som övriga inlägg i och med att jag faktiskt spelat igenom halva spelet. Det borde inte vara så svårt att inse att det gör min gissning betydligt mer kvalificerad än "det står inte att det är beta i nfon".
För övrigt så hade Gamespot en "first look" på RC2 uppe i några minuter idag, tillsammans med 30 nya screenshots. Den är borta nu... men men, mitt tips är dock att folk väntar med att tanka ner de 6,5GB som RC2 utgör innan spelet finns på hyllan för innan dess går det inte att säga att det är en slutlig version. Releasedatum har skjutits upp på betydligt kortare varsel än 1 månad...
Jag tror på dig men helt säker kan du ju inte var så...
Medmenade jag att om dom skickat iväg det för pressning så kan det vara fullversionen som läckt ut. Det tror jag iof inte i det här fallet om det är så buggigt som du säger men...Det kan ju ha gått iväg till pressarna för att dom ska ha tid på sig att fixa allt till releasedatumet...
Någon som fått COMPLEX releasen att fungera överhuvudtaget? Min låser sig varje gång jag försöker starta en bana...
Har hört att flera andra har haft samma stul med complex-versionen som du. Vad jag inte fattar är varför den inte blivit "nukad" på nForce, de brukar vara snabba med att rapportera om de releaser som strular.Original inlägg av Nukleuz
Har nForce bara info om spel, eller kan man ladda ner där infrån?( vad jag har förstått så är det bara info om prog ram filmer ock spel, men man vet inte, är inte så jette jette bra på engelska)
Man kan inte ladda ner något från NForce, bara se vad som släppts. Ofta följer det med lite info från den grupp som gjort releasen.Original inlägg av Snuffe
Detta kan man hitta:
- PC Game Rips
- PC Game ISOs
- PC Game Addons
- PC Game Rip Patches
- PC Game Dox
- PC App ISOs
- DreamCast
- PlayStation
- PlayStation2
- GameBoy Advance
- Xbox
- GameCube
- DivX
- XviD
- VCD
- SVCD
- Anime
- XXX
- TV-Rips
- DVD-R
Har laddat ner detta spel nuå måste bara säga att det här är det bästa rally spelet på mycket, mycket länge... och om det nu är (som vissa säger) en beta så kan man juh bara tänka sig "full" vesrionen när den kommer![]()
Original inlägg av Lucif3r
Hur är Spelet? har 15% kvar att ladda. Hänger sig spelet mycket för dig . Flyter det på bra(som i 1:an). Vad är det som är så bra med spelet?![]()
flyter på bra
Har inte märkt ett enda fel än..... va det är som är så bra? alltspec force feedbacken.......... å kontrollen...... grafiken e inte helt fel den heller
![]()
Finns det några mera ställen än xbox-sky där 04.14.04.RalliSport.Challenge.2.XBOX-WAM finns på? Det går så sekt på xbox-sky
Fortfarande ingen som testat "rallisport.challenge.2.dvd5.xbox-complex" och fått det att fungera?
den är "nukad" på http://www.nforce.nl/
Det är ju rallisport.challenge.2.dvd5.xbox-complex som är nukad(not fully working).
Men Rallisport Challenge 2 (c) Microsoft *FULLDVD* *NTSC* Har inga annmärkningar.
kul att folk "bara" läser vad som står på nforce iso.news osv
om nu nforce nukar ngt..betyder det inte att "senen" nukar det dom har ett par siter som dom förlitar sig på...lika dant åt andra hållet dvs nukar "senen" ngt behöver inte nforce göra det pga deras siter inte har det
vad jag har sett så vart complex releasen nukad pga "lost race"
Det gör de för alla... på vissa Monte Carlo banon... Men starta en sån bana, och sen ställer du ner antalet motstånds bilar från 3 till 2.. å voíla.. då funkar de.Original inlägg av Tommie Lundgren
vem fan e "senen"?
"Senen" är de som sysslar med framställandet av kopierade spel och knäcker spel
menar du scenen?
Bookmarks