Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Någon som får igång sina PS-spel?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Question Någon som får igång sina PS-spel?

    När jag äntligen hade skaffat EvoX v3.6 och fixat alla emulatorer och sådant så upptäckte jag att man kan spela PS1 spel på sin härliga XBOX. Glad som fan blev jag då och slängde över lite spel på hårddisken och tänkte starta dem. MEN, de startar inte . Ett av de spelen jag hade tänkt mig är Dancing Stage Party Edition (dansspel som är lite "nyare" till PS1 för de som inte vet). Jag använder mig av PCSXBOX v11 och EvoX v3.6 som står längre upp.
    Är det någon som får igång några "nyare" PS1 spel med denna emulator? Så snart jag ska ladda .bin filerna (med .cue filer vilket jag inte ser någon nytta med) så händer ingenting och jag måste starta om mitt XBOX. Har "kärnan" sphc1001.bin eller vad den heter (allting följde med EvoX 3.6 när jag installerade det, men en äldre version av PCSXBOX) och alla andra emulatorer funkar som de ska. Har prövat med flera olika inställningar i PCSXBOX men inget verkar hjälpa vidare. Använder mig förövrigt av X-BIT chipet, och allt annat fungerar som sagt fin-fint.
    Finns det något spel som garanterat startar som jag kan testa att försöka få igång, så det inte är fel på min programvara?
    Last edited by marukusu; 2004-04-16 at 00:01.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    162
    Respekt
    21
    Kolla in denna länk finns lista på vilka spel som fungerar bra och vilka som inte fungerar alls
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...T&f=17&t=69250

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39
  2. hjälp får inte igång chipet
    By tornblad in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 14:49
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 21:25
  4. Någon som varit i Bangkok och handlat grejer?
    By Mooshie in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-07-24, 00:01
  5. ps2 spel confusion - någon som kan svara?
    By Spookman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-03-21, 11:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •