Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Kai ????

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21

    Kai ????

    Tjena,
    Någon som kan förklara KAI lite mer för mig, är det samma som XLINK? Jag har stöd för KAI i senaste XBMC men antar att min PC måste köra med delad internet anslutning då eftersom xboxen går via den, detta behövdes inte i XBconnect eftersom det verkar sköta det själv.

    Jag har inloggning på KAI(och kan logga in på det även om jag inte vet hur det fungerar), kan dock inte logga in på XLINK eftersom min ISP inte har dom portarna öppna.

    Kan man köra KAI som man gör med XBCONNECT???

    Hade ju varit smidigt att köra KAI direkt från xboxen med XBMC.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det kommer ALDRIG (man kanske aldrig ska säga aldrig. Kommer kanske nått i ett framtida BIOS men...) komma ett tunnelprog som bara körs på X-Boxen eftersom inte boxen klarar av multitasking.

    KAI är nya X-Link. Den ver som används nu är KAI 006c och är en beta (som funkar utmärkt). KAI 007 som ska komma snart kommer vara den första officiella releasen...

    Du kan köra det på två sätt...

    1. Skit i att styra KAI från X-Boxen (XBMC och snart Avalunch) och bara kör det från PCn.

    2. Styr KAI från XBMC.

    I båda fallen måste du starta upp KAI på din dator och välja att starta KAI Engine. Om du ska styra KAI från XBMC låter du datorn vara nu och startar upp XBMC (glöm inte lägga till din tag & lösen i XboxMediaCenter.xml).
    Ska du skita i att styra KAI från boxen så väljer du Launch KAI efter att du startat engine, loggar in och väljer det rum du vill lira i på datorn och sen startar upp spelet på boxen...

    Pice of cake!
    Last edited by ktd; 2004-04-18 at 00:02.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Tackar för ett utförligt svar.
    En fråga som dyker upp är dock users, ska man adda folk eller går man bara in i en "arena" och sen väljer ett spel.

    Jag är van vid XBConnect där är det ju spel sen olika "sessions" igång där det kan variera med antal spelare i. och som man måste hoppa in i.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Du behöver inte adda folk för att spela. När du gått in i Arena och valt spel så kommer du se alla spel som är igång i listan i spelet när du väljer systemlink...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    101
    Respekt
    21

    Wink Ktd...

    Du som är duktig på det mesta med boxen kanske kan svara mig...?

    -"(glöm inte lägga till din tag & lösen i XboxMediaCenter.xml)".

    Vart lägger jag de?

    Tacksam för svar är en nybliven KAI anhängare...

    Redigering...

    Alltså vart i min .xml ska tag & lösen stå någonstans?
    Last edited by peppeyea; 2004-04-21 at 14:45.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Hmm... Om du inte ser det så har du nog en gammal version...
    Du bör se eller så lägger du bara till
    <!-- online gaming settings, place your KAI tag name and password here !-->
    <!-- If you don't already have one, visit www.xboxlink******** to create your account !-->
    <!-- NOTE THIS FEATURE IS COMPLETELY UNSUPPORTED FOR THE TIME BEING !-->
    <xlink>
    <username></username>
    <password></password>
    </xlink>
    i din XboxMediaCenter.xml...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    101
    Respekt
    21

    Red face Snabb som vanligt...

    Okay... Thanx för svar!

    Behöver jag ha sökväg med till spelen i min .xml oxå?
    Ska nu testa & editera den me xtag'en & lösen

    TACK...

    BTW...Har senaste versionen av xbmc...proper build 2004-04-19...

    En till

    Ursäkta mig, jag ser raderna precis nu...
    Last edited by peppeyea; 2004-04-21 at 16:10.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Än så länge kan du bara starta spel på cd/dvd innefrån KAI i XBMC men gör som jag skrev i mitt andra inlägg i den här tråden...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    101
    Respekt
    21
    Inte för att vara kritisk mot KAI...

    Men är det någon som spelar där?
    Har försökt hela dagen men har bara fått
    kontakt med en massa italienare som min pal version
    inte är kompatibel med. Under xbc kör jag spel hela tiden (halo)
    Någon som spelar under kai här?

    Undrar...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    jag kör KAI när ja g& mina polare kör online...

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    Hej

    Jag hostar rätt ofta,kallas E55.
    Hur som helst,man kan även launcha spele från HD,Välj en arena gå till my programs i XBMC där dina genvägar till spel bör finnas och tryck igång det spel du valt i Kai.
    Sedan är det bara tuta och köra

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    101
    Respekt
    21
    Oki...Kan man köra spelen från hd'n? Jag har alla mina spel under my programs i xbmc & kör igång t ex halo där...spelet startar men jag ser aldrig spel i system link? Är det skit bakom spakarna eller måste jag vänta längre än en dag för att få kontakt me någaon att spela mot tro? Har gjort som ktd beskriver i inlägg 2 i denna tråd men inget spelande för mig...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Halo är lite speciellt. Om du har PAL kan du inte spela med folk som har NTSC och tvärt om. Det är därför det finns ett PAL rum & ett NTSC men det brukar vara lite folk som spelar Halo. Men kör RalliSport Challange 2 eller Rainbow Six 3. Där är det "alltid" folk och spelar...

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    101
    Respekt
    21
    Ok, ska testa nu... Va nyss in på halo pal arenan men bara Italienare där men de e väldigt vänliga & svarar på frågor som fler gör TACK...

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej alla (speciellt KTD, eftersom du verkar har grym koll på KAI)!

    Här kommer kanske några frågor som helt klart kan ligga bra till på topp 10 för dumma frågor.

    Hur kommer man via XBMC åt KAI på datorn, så att man kan styra det? Jag fick xbmc som var släppt 2004-04-19 att fungera utan problem, att streama filmer. Men där skriver man ju vilken ip den ska kolla mot för att hitta filmen. Behöver man i .xml filen i XBMC skriva in ipnr till den dator där man har KAI? I xml-filen så stod det bara att man skulle skriva in sin tag och sitt password, men inte någonting om något ipnr.

    När jag hade startat KAI engine och sedan XBMC, så vet jag inte vart jag ska klicka i xbmc för att få kontakt med kai.
    Sorry, om det här blev rörigt ?

    Jag ska kankse tillägga att jag i nätverket idag har 192.168.0.1 (default gateway), 192.168.0.2 (min stationära burk där filmer och dyl ligger), 192.168.0.3 (bärbara datorn där kai006c är installerat) och min box har 192.168.0.5.

    / Magnus

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Gör så här...

    1. Starta KAI Engine på datorn.
    2. Starta XBMC och gå till gubben (mellan avstängnig & ?) uppe i menyn på orginalskinet. I PM är det det gröna X:et till höger...
    3. Välj Games och om spelet du vill spela finns med i listan väljer du det annars går du vidare till Arenas väljer xbox osv...
    3. När du är inne i det spels arena du vill spela trycker du på play om du har spelet på skiva. Har du det på hårddisken går du tillbaka till XBMCs huvudmeny, väljer My Programs och startar spelet därifrån.

    Lycka till!

    P.s Tycker du det är krånligt att starta spel från XBMC så är det bara boota om boxen och starta spelet från din vanliga dashboard om du vill. Du kommer fortfarande att vara kvar i den arena du valde i steg 3...

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question KAI, svenska (lokala) spelare tunnelingGuide??

    Hej, jag försöker komma igång med online gameing med min box och undrar, det finns flera olika program för detta, vad är te x KAI, och hur hittar man andra svenkar o spela med, finns det nån newbie guide om tunneling software?

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det finns två program som används. XBConnect & X-Link. Den senaste versionen av X-Link heter KAI version 006 & är en beta...
    Spelande svenkar finns på båda programen. Det är en smaksak vilket du tycker bäst om.
    Jag & mina polare kör med X-Link KAI 006...

Liknande diskussioner

  1. xbmc..hur instalera jag??
    By CarlosShakalen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 19:00
  2. KAI i XBMC!
    By ktd in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 16:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •