Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Behöver Hjälp med Pal Booster

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Question Behöver Hjälp med Pal Booster

    Hej

    Jag köpte en så kallad Pal Booster av er för några dagar sedan. Den universala, den för 1000:-.

    Jag har ett amerikanskt ps2 (ntsc) och en svensk tv (pal). Det står att denna produkt ska fixa färg på bilden från ps2. Btw på tvn står det att den klarar 50-60Hz.

    Jag kopplar in allt, jag får koppla Pal Booster:n via en scart omvandlare för det finns bara scart intag i kabel tv boxen. Sedan när jag sätter på allt så är bilden fortfarande svart-vit. Likadant som det var innan jag kopplade in Pal Booster:n. Bilden är stadig, jag får ljud, men ingen färg.

    Jag pratated med någon från PSXcare häromdan, och ni förslog att jag skulle koppla Pal Booster:n direkt till Tvn, jag provade detta också men fortfarande ingen färg.

    Jag skulle upskatta väldigt mycket om någon skulle kunna försöka hjälpa mig lite.

    Mvh,
    Henke

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då det knappast går att koppla denna produkt fel, och det inte finns några inställningar så är den nog defekt. Kontakta oss efter helgen så får vi fixa det åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack för ditt snabba svar Hansi,
    Jag kontaktar er senare då. :-)

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hej igen,
    Jag provade min kompis RBG Kabel, och konstigt nog funkade allt fint då.
    Jag trodde RGB Kabel var till för att sätta färg på Ntsc spel på Pal Konsol, inte fixa färg för Ntsc Konsol me Ntsc Spel i.
    Men i alla fall jag kontaktar er senare efter helgen och så kan jag beställa en sån kabel och lämna tillbaka Pal Boostern till er.

    MVH,
    Henke

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kommer få grön bild om du använder rgbkabel när du ser på dvd-film, men det är kanske inte något problem om du bara skall spela spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ja, men om jag skickar in ps2 sen till er för att installera Dms3 så blir det ingen grön bild va?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det stämmer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok, men jag behöver ett Returnummer eller något liknande står det på kvittor för att få skicka up boostern igen. Skulle ni kunna emaila en sådan till mig?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maila oss först :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. HJÄLP med NTSC spel!
    By Tobbee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:53
  2. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  3. Behöver hjälp . ..
    By Kjelleman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 18:46
  4. behöver hjälp med min ps2-dvd!! snälla!
    By Hittis in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-03, 00:40
  5. Hansi var är du? Jag behöver hjälp NU?
    By Schnaasfan in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-01, 10:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •