Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Xbox Problem!!!!!!!!!!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Xbox Problem!!!!!!!!!!

Hej!
    Jag har problem med min xbox. Den startar och fungerar i ett tag. Men sedan slocknar den och vill inte starta igen. Då måste jag dra ut strömkablen och ha den utdragen i ca 1 timme. Sen går det att starta xboxen och spela igen ända tills den slocknar.
    Jag har kollat att chippet sitter rätt och att allting sitter fast ordentligt. Men vad kan det vara för fel?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    kanske att nått blir överhettat... kolla fläkt och allting och kolla så alla kylflänsar i boxen inte är för varma (om du kan hålla på dem är de inte för varma, bränner du dig rejält är det troligt att de är för varma)

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    23
    Kan eventuellt vara nätdelen. På PC nätagg sitter det en automat säkring som löser ut ifall man överbelastar nätagget, för att återställa säkringen måste man dra ut sladden och vänta ett tag. Fungerar troligtvis likadant på XBox. Frågan är varför säkringen löser ut?
    Har du någon extra utrustning kopplad till din XBox som kan tänkas dra mycket ström eller har du på något annat sätt ändrat på något tex casemods?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jag har en 120 gb hårddisk och X-bit chip i den men inngen annan modd.
    Nej jag tror inte att den blir överhettad. För fläkten fungerar och i UnleashX visar den att xboxen är ca 40grader.

Vet ni var säkringen sitter??
    Så man kan se om den har löst ut.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Någon komponent på moderkortet har problem med sin lödning och "lyfter" sig när det blir varmt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Kan det vara X-bit chippet. Jag har installerat det utan att löda. Slocknar xboxen om den inte får kontakt??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Borde den inte göra, åtminstonde inte om du sätter switch#4 till ON (stänger av chippet). Men enda sättet att vara säker på att det inte är chippet som strular är att ta bort chippet. Se till att hårddisken är låst osv bara (du skall kunna starta boxen med chippet avstängt)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Ok jag ska prova att ta bort chippet.
    Tack för de snabba svaren.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jag har provat att ta bort chippet men då startaden den inte alls. Så jag satte tillbaka chippet men den vill ändå inte starta. Har försokt starta den i en hel dag nu men den bara piper till en gång och inget mer händer.
    Jag har haft kabeln utdragen i flera timmar men det verkar som att den där säkringen inte far tillbaka.
    Vet någon om man kan se säkringen??

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    23
    Det är samma moderkortsanslutning på ett PC nätagg som på ett XBox (såvida det inte är version 1.0) så det borde gå att testa om det är nätagget som är trasigt om du har ett vanligt PC agg. Hansi bör dock först svara på om min teori stämmer så du inte bränner ditt moderkort!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    NEJ NEJ NEJ!

Använd inte ett vanligt PC agg, då händer det dåliga saker!
    Det skall finnas en konverter som anpassar signalerna (något som skall inverteras m.m., har inte kollat upp det så noga)

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Kan jag skicka in xboxen till Psxcare så ni kan kolla vad som är fel på den??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, läs här vad som gäller

http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter