hur byter man codec på XBMC till nyare XviD ?
vore tacksam för svar
hur byter man codec på XBMC till nyare XviD ?
vore tacksam för svar
Det kan du inte. XBMC använder sig av mplayer (http://www.mplayerhq.hu) och om inte den är uppdaterad så är inte XBMC det, tyvärr...
Aja tack för hjälpen iaf...
borde ju gå att kompilera om den med stöd för nyare XviD ..frågan är bara "hur"
Jo. Du kan ju ta mpalyer sourcen och lägga in i XBMC och sen kompilera men XBMC devsen bytere ut den så fort det kommer nått bra i mplayer så om du lär dig kompilera XBMC så kommer du ha en uppdaterad mplayer.
Sen kan du ju ta hem mplayer sourcen och uppdatera den om du ycker dom är slöa, men orkar du?..
nix iaf inte nu..
hehe XBOX_Media_Center_2004-04-19_build-PROPER-IND löste mitt probb iaf med xvid ;D
Hade du inte väntat dig det eller?
Jag sa ju att dom uppdaterar hela tiden...Jag bygger en ny XBMC minst en gång om dagen...men XBMC devsen bytere ut den så fort det kommer nått bra i mplayer så om du lär dig kompilera XBMC så kommer du ha en uppdaterad mplayer.
minst en gång om dagen ? .. nog för att det är kul att pilla med nya saker...aja alla har sin egen hobby ;D
Det är inte så pilligt som du tror. Inget pill alls faktiskt...
Man klickar på Update CVS så får man hem senaste koden. Sen dubbelklickar man på en fil och .net startar. Så väljer man rebuild och efter 5 minuter har man en uppdaterad XBMC. Och undertiden det görs så behöver man ju inte sitta där och glo. Jag kör lite cross, spel, kollar på film m.m under tiden...
Sen är det rätt vigtigt att ha en uppdaterad CVS när man bugtestar. Skulle vilja se devsens min om jag rapporterar in en bug på en två vekor gammal CVS...
Men visst är det så att vi alla har olika prioriteringar och hobbys...
ehh ok..den kompileras alltså i win ..var helt övertygad om att den var kompilerad under linus ..det där med egna hobbys var inte ngn pik om den missuppfattades... sades med glimten i ögat..no hard feelings
Nej, jag tog det inte så och det är helt sant att vi alla har olika intressen.
Och det är nog tur för många här att vi är ett par som tycker det är så pass kul så att dom kan få hjälp när dom stöter på diverse problem.
och det är man givetvis mycket tacksam för om jag inte sagt det förut (vilket jag inte har tror jag) så tack för svaret jag fick ang mitt probb
Original inlägg av ktd
Ganska mycket du hinner under de 5 minuter som du kompilerar på...
Dööhhh... Men man kan ju se klart filmen eller spela klart innan man testar den nykompilarde XBMCn. Man måste ju inte testa den direkt...
Bookmarks