Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: fel på chipning eller laser eller......?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    fel på chipning eller laser eller......?

    Hej.. Har en V9 med DMS3 (endast ett par månader gammal)
    Den har funkat perfekt hela tiden, både psx och ps2-spel, och jag har lyckats lägga in ps2reality på minneskortet, osv.
    Men häromveckan, bara över en natt, så har det helt plötsligt blivit en jäkla massa problem.
    Tänkte höra om någon har några idéer.
    Problemen är:
    Man måste hålla på och starta om den massa gånger för att den inte fattar att det är en skiva i. Det gäller både original och kopierade spel.
    Det går LÅNGSAMT. Att starta ett ps1spel tar evigheter, vilket det aldrig gjorde tidigare. Den bara läser och läser, och för det mesta blir det bara svart, eller att den stannar vid playstation-loggan.
    Divx-Filmer på cdr är hur svåra som helst att få igång och man måste starta om hela tiden för att den ens ska hitta skivan eller filerna på skivan.

    Nån aning om vad det kan bero på? troligen inte fel på chippet eftersom den har problem med originalspel också...
    Det konstiga är ju att det bara blev såhär helt plötsligt, utan att det "hänt" något med den.
    Ingen hade överhuvudtaget använt den på ett par dar, och inte liksom tappat den i golvet eller nåt sånt dumt.
    Kan det vara att det kommit nåt skräp på lasern eller linsen?
    Den är ju relativt ny så den borde inte hunnit bli särskilt dammig än.
    Min gamla v3a med messiah klarade sig i flera år innan den började bli risig, och då funkade den ändå bättre än vad v9an gör just nu...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Rätt många v9 har lasrar som tappar resistans i spolarna för focus och tracking. Lämna in ps2:an till oss eller någon annan som kan gå igenom både chippets monterng och resistansen i spolarna. Blir resistansen för låg så pajjar även laserns styrchip på moderkortet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    okej.. prisexempel?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan vi fixa problemet för max 1000:- så gör vi det, annars debiteras 350:- för felsökning alternativt doneras skrotet till vår reservdelshög.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Fel installerat eller något fel med bioset?
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 10:51
  2. Fel på chippet eller ps2an?
    By Ragol in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 13:33
  3. Laser fel eller chip fel?
    By Gatufight in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-20, 13:31
  4. Laser eller Messiah
    By tallbot in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-11-05, 00:13
  5. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •