Hur bär man sig åt för att spela original importspel med Origachip? Hur pass mycket krångel är det?
Hur bär man sig åt för att spela original importspel med Origachip? Hur pass mycket krångel är det?
På en japansk PS2 är det bara att stoppa i spelet och köra. (importspel alltså, kopior kräver swap)
På europeiska/amerikanska PS2 startar du dvd-region-x, trycker på ejekt, byter skiva, trycker in släden, trycker på start.
PS1 backuper/importer startar direkt, man måste bara swappa PS2 kopior/importer.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jaha, ska man sätta i en boot-skiva eller någonting först? Hur vet man när man ska trycka på eject sedan?
Ja, använd dvd-region-x som bootskiva. När man får upp 6 knappar där man kan välja region 1,2,3,4,5,6 trycker man på eject istället.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Gör man likadant med neo 2.2? Då syftar jag på ps2 backuper<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
Ja, använd dvd-region-x som bootskiva. När man får upp 6 knappar där man kan välja region 1,2,3,4,5,6 trycker man på eject istället.
</font>
hårdvara, mmm...
Ja!
Om det inte fungerar med något spel, håll powerknappen intryckt hela tiden tills regionsmenyn kommer upp och släpp knappen. Då åker släden ut utan att du trycker på eject och du har några sekunder på dig att byta skiva innan släden åker in igen. Sedan trycker på du på start.
Bookmarks