Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Origachip med original importspel?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    49
    Respekt
    23

    Post Origachip med original importspel?

    Hur bär man sig åt för att spela original importspel med Origachip? Hur pass mycket krångel är det?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    På en japansk PS2 är det bara att stoppa i spelet och köra. (importspel alltså, kopior kräver swap)

    På europeiska/amerikanska PS2 startar du dvd-region-x, trycker på ejekt, byter skiva, trycker in släden, trycker på start.

    PS1 backuper/importer startar direkt, man måste bara swappa PS2 kopior/importer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    49
    Respekt
    23

    Post

    Jaha, ska man sätta i en boot-skiva eller någonting först? Hur vet man när man ska trycka på eject sedan?


  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja, använd dvd-region-x som bootskiva. När man får upp 6 knappar där man kan välja region 1,2,3,4,5,6 trycker man på eject istället.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2001
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Ja, använd dvd-region-x som bootskiva. När man får upp 6 knappar där man kan välja region 1,2,3,4,5,6 trycker man på eject istället.

    </font>
    Gör man likadant med neo 2.2? Då syftar jag på ps2 backuper
    hårdvara, mmm...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja!

    Om det inte fungerar med något spel, håll powerknappen intryckt hela tiden tills regionsmenyn kommer upp och släpp knappen. Då åker släden ut utan att du trycker på eject och du har några sekunder på dig att byta skiva innan släden åker in igen. Sedan trycker på du på start.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Jobbigt problem med Original USA NTSC spel
    By Tanashiro in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 10:33
  2. Original + DVD fungerar inte med Messiah
    By MrPete in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 02:04
  3. Boota med AR2, eller ett Original Spel?
    By Soosman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-19, 17:37
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  5. OrigaChip 2.0 är DÖTT
    By dennan87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 10:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •