Klistra in länken här så kan vi testa och se om den går igång för oss...
Vad säger logfilen?
Ja - fler och mer i samma stil! Du e GUD!
Bra - den är lättförstålig och pedagogisk
Den va OK men inte mycket mer...
Sög fett!
Klistra in länken här så kan vi testa och se om den går igång för oss...
Vad säger logfilen?
Denna bland annat,
http://sr-wm.qbrick.com/02038_P3Rockster-wm-High
testar med länkar härifrån http://www.sr.se/support/direktlankar.stm
Funkar den?
Så bra väder är det inte nu
Kollar upp det så fort jag kommer hem... Men som du ser i länken så finns ingen extension så xbmc kan ha svårt att avgöra vad för fil det är och därav svårt att välja codec...
Men inget är omöjligt...
ta bort "http://" och stoppa dit "mms://"
tex: mms://sr-wm.qbrick.com/02038_P3Rockster-wm-High
edit:
lägg det i en fil som heter tex P3.strm (högst uppe i textfilen) och lägg den under din andra music tex f:/music var också säker på att den verkligen heter P3.strm och inte P3.strm.txt om du fattar vad jag menar
Last edited by mysiskatten; 2005-07-20 at 12:43.
Jag ändrade http till mms, filändelsen stämmer, bytte till en xbmc build 2005 07 17 men samma sak händer ändå. En lite ruta dyker upp, lite info fladdrar förbi och sedan står det så här!
"Open stream protocol:mms
Resolving sr-wm.qbrick.com for AF_INET..."
Tror att det ska sätta igång då, men efter några sekunder försvinner rutan och jag får inte in något ljud.
Original inlägg av Krissttoffer
har du det som "förval dashboard"?(det har jag, jag har router), har du en router? .........verkar som det har med "dns" att göra..
provade dina länkar och de fungerar med mms (kanske fungerar utan att byyta till mms, det har jag inte provat)
Last edited by mysiskatten; 2005-07-20 at 22:06.
Ja, jag har förval Dashboard. Nej, jag har två nätverkskort! Är det min ip på nätvrkskortet i datorn som är kopplad mot boxen som jag ska ha som dns?
Last edited by Krissttoffer; 2005-07-20 at 22:09.
Det beror på om din dator är konfigurerad som dns forwarder. Ställ in samma dns som din dator använder om du är osäker.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det är gjort
Äntligen fått det att fungera, ska skriva inom kort alla inställningar jag gjorde, har troligen gjort endel som inte behöver göras
Men vad häftigt det är
Hur gjrode du Kristoffer för att få igång det? Jag har också 2 nätverkskort och får exakt samma meddelande som du när jag försöker streama radio, nämligen detta:
"Open stream protocol:mms
Resolving sr-wm.qbrick.com for AF_INET..."
Jag körde guiden för nätverk, jag skrev in min dators dns i boxen, jag skrev in nätverkskortets ip adress som pekar mot modemet som default gateway på kortet som pekar mot boxen.
Om alla dessa inställningar är nödvändiga vet jag inte. Jag har suttit o lekt mig fram, problemet var att det fungerar en stund sen slår internetanslutningen (spray) av, jag kommer inte ut från datorn heller om jag inte drar ut nätverkskabeln till modemet o sätter i den igen. Berätta gärna hur det går. Om nån ser att jag gjort något galet så läxxa gärna upp mig, jag vill få det att fungera.
Dns och ev. ip adresser får du fram genom "Start-kör-skriv cmd-skriv ipconfig /all
den där guiden funkar inte för mig=( har en väldigt ny version av xbmc, har direkt streaming till datorn.. och vill även kunna lyssna på webradio.. när jag försöker till shoutcast så säger den "downloaded failed" åå när det gäller mina personliga .strm filer, så bläddrar den en massa och det ser ut å funka. sen händer det plötsligt ingeting, vad kan felet vara??
Nu har jag ändrat lite, nu funkar det för mig.
Datorn: Kortet som är mot boxen
Ip: 192.168.0.1
Nätmask: 255.255.255.0
Standardgateway: Inget
Önskad Dns server: ipconfig /all i dosprompt så ser du din dns, i mitt fall var min dns samma adress jag har för att nå modemet
Och sen har jag tillåtit att andra användare ansluter till internet genom min dator (görs på kortet mot internet, innan man gör ovanstående)
Boxen:
Ip: 192.168.0.180
Subnetmask: 255.255.255.0
Defaultgateway: 192.168.0.1 (kortets ipaddress på datorn)
Dns: samma Dns som på kortet i datorn
Måste bara säga det med att jag slängde in den nyaste Xbmc som jag kunde hitta igår och där kunde jag smidigt ladda ner script från xbmcscripts. Så nu fick jag också tvguiden utan att pilla, svt och tv4 nyheter, svts öppna arkiv, en jätte kul sida stupid videos och annat smått o gott.
Mycket smidigt
Last edited by Krissttoffer; 2006-10-02 at 20:10.
Funkar denna guide till "04.Sep.2006.XBMC.XBOX.MediaCenter.1.1.0.GasGi ver" ??
Självklart
Beror på vad du menar och vad som ska fungera. Streaminglänkar kan du göra själv och spela dem från din Xbox utan någon som helst handpåläggning. Förklara vad du vill göra...Original inlägg av Snoffa
"All work and no play makes fArGo a dull boy"
1 4TB Buffalo Tech NAS
1 Asus Eee Box EB1006 Myth Tv/XBMC frontend
1 3.2 GHz Dual Core, 4GB RAM, x2 TV cards, Dragon CAM Myth Tv Backend
Jag vill lägga in en ny version av xbmc, jag vill kunna streama musik både från div radiostationer från nätet och musiken jag har på datorn.
Jag vill även veta hur jag ska ställa in så att mitt xbox har kontakt med internet från min dator. Som de är nu så är datorn inkopplad till nätet från ett närverkskort, och xboxet är kopplat till datorn på ett annat nätverkskort..
jag har lagt till så att internet närtverket delar med dig av nätet till xbox nätverket, men jag vet inte hur jag ska kolla så att de funkar...
tror de inte är mera jag vill kunna göra! Kommer nog på mera eftersom
kollade lite på program från svts hemsida, ser riktigt dåligt ut och ljudet är kasst på xboxen medans det på datorn ser hyffsat okey ut, är det nått man kan fixa till eller vad beror det på?
Nån som vet nått om Realplayer.. SVT har ju massor av prog. nu men är i 'ram'.. Hur streamar man sånt?
Det går alldeles utmärkt att sno streaming länkar från SVTs sajt och kolla på den med xboxen. Bara sno länken och göra om den till en .strm fil (se guiden). Detta e ju dock extremt jobbigt att göra manuellt.
På XMBC scripts finns ett script som heter SVT Browser eller något liknande. Tyvärr fungerar scriptet inte längre vilket är extermet jobbigt med tanke på att jag bor utomlands och vill kolla SVT på min TV.
Så boys and girls... tills dess att någon gör ett nytt script för SVT måste vi krångla och göra detta manuellt.
1 4TB Buffalo Tech NAS
Kom igen nu, kolla forumet innan du postar:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=14013
1 4TB Buffalo Tech NAS
finns ju ett script för SVT som funkar hur bra som helst. ni hittar det där de flesta andra scripten finns, googla om ni inte vet. och ifall det är dålig kvalitet så får ni uppgradera xbmc, eller åtminstone lägga in en nyare version av mplayer.dll (läs readme.txt till scriptet)
tjingeling
JAg har ett problem min data blockar mej att strema över filer till gamla boxen kan någon hjälpa mej snabbt hur man tar bort blockeringen använder mej av Smartftp??????????
Vad är det du ska föra över? Vad säger datorn åt dig? Har du accepterat ditt ftp-program i brandväggen?
filmer ,, aha nu har jag accepterat den men nu kommer det här upp?
SmartFTP v3.0.1024.32
[15:42:42] Resolving host name "192.168.100.202"
[15:42:42] Connecting to 192.168.100.202 Port: 21
[15:42:42] Connected to 192.168.100.202.
[15:43:04] En etablerad anslutning avbröts av programvaran i värddatorn.
[15:43:04] Server closed connection
[15:43:04] Connect failed. Waiting to retry (30s)...
Last edited by allewii; 2009-02-09 at 16:55.
Varför inte strömma istället? Har du försökt det? Att du struntar i att föra över filmerna till xboxen utan istället går in på din dator från xboxen och spela upp dem?
Smidigt då man inte behöver packa upp filmer om de är rar:ade!
Bookmarks