Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 73

Diskussion: Angående PS2 version SCPH-50004 (V9/V10) där lasrarna slutar fungera

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom har styrchippet modifierat, så att vi slipper byta ut varenda PS2 vi säljer....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för dina snabba svar Hansi :D
    Beställde en dms3 ps2 idag.

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Vilken modifikation är det som gäller om man ska skydda sig emot att lasern ger upp. Ersätter ombyggnad av 5V till LA chippet --- resistorerna i serie till spolarna?
    Så det räcker altså med att bygga om så LA chippet matas med 5V.



    Mvh Kent

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga resistorer
    Endast 5v modden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tackar för svaret . Var resistor modden bara aktuell när inte modden för La chippet hade kommits på?

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kent_82
    Tackar för svaret . Var resistor modden bara aktuell när inte modden för La chippet hade kommits på?
    Exakt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    jag har en äldre ps2:a 30004 r... samma problem med min, fast flyttar jag linsen med fingret så långt bak det går (vet inte om det är så bra att göra så) så flyttas den tillbaka av sej själv när man startar den... kan det vara spolarna som har pajjat då med tanke på att den kan röra sig åt ett håll??? den tolalvägrar att börja snurra...

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ********
    Flyttade ut i en ny tråd istället.....
    Last edited by Rain; 2004-09-02 at 20:50.

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Är det där styrchippet till 5V ngt man rekomenderas att göra även på en omiddad PS2a? För det är nu den andra jag får hem från SONY Tyskland pga ngt som dom inte vill säga vad det är men jag misstänker att det är styrchipet som ballar ur (tillverkningsfel) verkar det som tycker jag
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej! ni moddade min ps2 (SCPH-50004) i mitten av maj i år med ripper 2 gold.
    Behöver jag tänka på det här med lasern?.
    Den fungerar felfritt.

  11. #41
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Att modifiera styrchippet till 5V är det något man kan ge sigg på själv?? Är det jätte känsligt om man gör något fel?

  12. #42
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Jag har inte sagt att jag vet allt men nu tycker jag vi lägger ner detta, det hör inte till tråden.

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    sony har gort ett till verknings fel .styrchippet är 12volt .det ska bara vara 5 volt anars smällter lasern sönder
    om psxcare är ett bra ställe för dom som vill chipa sin ps2a
    då bytter dom ut styrchippet.
    nå bytter ni ut styrchippet till kunder ?
    BANNED:
    Listat registreringskoder för kommersiella program i forumet!!

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har missförstått något, läs om tråden från början. Man kopplar helt enkelt om chippet från 12v till 5v. Man byter bara chippet om det är sönder, men då brukar även lasern vara sönder = billigare att slänga skiten och köpa nytt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #45
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    men en tekniker har sagt att dom bytter bort sonys orginal styrchipp som är 12volt mot ett som är 5volt helt gratis där jag lämnade in min ps2a
    till mig sa deras tekniker att dom plockar bort 12volt styrchippet
    och säter ditt ett som är 5volt
    om du har rätt då har deras tekniker sagt helt fel till mig
    BANNED:
    Listat registreringskoder för kommersiella program i forumet!!

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ...eller så har du inte förstått vad han försökte förklara för dig...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ama11
    Hej! ni moddade min ps2 (SCPH-50004) i mitten av maj i år med ripper 2 gold.
    Behöver jag tänka på det här med lasern?.
    Den fungerar felfritt.
    Hansi hur kommer det sig att du inte kan svara på detta och du svara dem andra???

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Jag måste oftast när jag startar mitt ps2 köra flera reboots för att skivan ska läsas..Detta är alltså pga att lasern är dålig? Chippade mitt ps2 här på psxcare i januari (v9 ps2 med dms3), är det nått ni kan fixa då, som inte blir alltför dyrt? Eller kommer det gå på 2000:- ?

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ama11
    Hansi hur kommer det sig att du inte kan svara på detta och du svara dem andra???

    Jag kanske inte bor i forumet dygnet runt även om det verkar så ibland...

    Så länge du aldrig låter ps2:an stå och "kämpa" med en skiva som är svår att läsa borde det inte vara någon fara. Annars så är nog din moddning gjord så tidigt att den inte är "säkrad"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Zxcv
    Jag måste oftast när jag startar mitt ps2 köra flera reboots för att skivan ska läsas..Detta är alltså pga att lasern är dålig? Chippade mitt ps2 här på psxcare i januari (v9 ps2 med dms3), är det nått ni kan fixa då, som inte blir alltför dyrt? Eller kommer det gå på 2000:- ?
    Kontakta oss direkt per email med kund+order# istället så slipper vi dra det genom forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej jag har en SCPH 50004 med DMS 3 chip. Vad kan jag göra för att lasern inte ska gå sönder utan att behöva öppna den och sånt, för det kan jag inte. Går det bra att skicka till er så att ni kan fixa det?

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, men på egen risk om det inte är vi som chippat den. Börjar det lossna dåligt lödda kablar osv så fort vi tar i den eller den dör på något mystiskt sätt tar vi inte på oss ansvaret när det gäller konsoller som någon varit inne och rotat i före oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har satt in chipp i 2 st v.9 och båda lasrarna har haverat har köpt nytt styrchipp till lasern men mette lasern och på ena mätpunkten var det 4,2 Ohm och på den andra 1,0 Ohm är min laser havererad finns det nåt jag kan göra en att byta lasern ???

  24. #54
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    finns detta problem endast med v9/v10 eller oxå me v12? o i sånna fall hur mycke hjälper "laser "fix"

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är värre med v12, vi använder just nu neofix-xii på den.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=319
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det är värre med v12, vi använder just nu neofix-xii på den.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=319
    Ok, men fungerar andra fixar till v12 te x summ0ne laser fix?

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, det finns många som kör med summone och tycker den är bäst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har en satin silver som jag chippade med ett Matrix Infinity i dagarna. Självklart gjorde jag inte modden för lasern Jag hann att spela 2 spel och kika på en film innan min kära burk la av. Nu läser den inget.. Skivan spinner igång men lasern bara "gnäller"

    Hur går jag tillväga nu ? Är det Lasern, La-chipet eller båda två ? Hur tar jag reda på vilken av dem så pajjat?

    MvH Tobias

  29. #59
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Angående v12 och laserdöd.
    Mitt problem kanske inte är död laser, men kanske död drivning; tänkte du kunde hjälpa mig lite... Lokaliserat en bränd säkring PS15. Hade ingen direkt passande, provade med en på 2,5A och den brann innan, ja direkt! Symptomen är att vid power-on tryck från standby, blinkar den till grönt i någon del av en sekund, eller inte alls ibland (om man är för ivrig!). Hittat en holländare som indikerar 'mechfel'. Visst menar han att laserdrivningen är kapputt, eller hur? Mätt upp cirkus 3,5ohm på spolarna, dvs i farozonen. Konsollen har bara gått 10timmar med modd+laserfix-dioder (modbo v1.1 + medföljande diodkort - jo, jag vet inget ni säljer men du verkar vara rätt schysst med att svara allsköns frågor...). Kan laserdrivaren gått upp i rök? Kollade in länken för laserutbyte och det verkar ju vara görbart, men är det kostnadsmäsigt försvarbart? Enklare/billigare att kasta och köpa ny? Men laserfixen, då? Borde den inte ha skyddat? Eller är ER fix bättre/säkrare? Allmänna synpunkter på modbo?
    MVH, Bosse

  30. #60
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den här tråden är inte för PS TWO. Den är för v9-v10.
    Om du inte har en laserfix med ett pic-chip som stänger av mechkontrollern när den hängt sig så råkar du ut för det problem du har. Laserspolarna är sönderbrända (för lite motstånd) och därmed även styrchippet som fått spruta i för mycket ström. Byter du laser så brinner den nya lasern också. Skrota konsollen och använd neofix xii eller liknande nästa gång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •