Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 73 av 73

Diskussion: Angående PS2 version SCPH-50004 (V9/V10) där lasrarna slutar fungera

  1. #61
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Man tackar för det prompta svaret!
    Mina misstankar var åt detta håll!
    /Bosse

  2. #62
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    funderar på att chippa mitt ps2 scph-50004. hört mycket om problemet med pajade lasrar.

    om man gör så att styrchippet får 5v ström istället för 12v kan man då vara "ganska säker" på att lasern inte pajar. om man också matar ut skivan i tid när man hör att den har svårt att läsa skivan.

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonapaloma
    funderar på att chippa mitt ps2 scph-50004. hört mycket om problemet med pajade lasrar.

    om man gör så att styrchippet får 5v ström istället för 12v kan man då vara "ganska säker" på att lasern inte pajar. om man också matar ut skivan i tid när man hör att den har svårt att läsa skivan.

    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #64
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    om man har chippat sitt ps2 hos er fixar ni med strömmen till styrchippet då?

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonapaloma
    om man har chippat sitt ps2 hos er fixar ni med strömmen till styrchippet då?
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    undra hur många gånger genom dessa inlägg jag såg frågan "om man har chippat sitt ps2 hos er fixar ni med strömmen till styrchippet då?" =)

  7. #67
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Låt oss anta att man har en laser med döda spolar. Kan man inte ersätta dessa spolar med 4.5 ohm's motstånd?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spolarna har faktiskt en funktion utöver att ha en viss resistans...dom skall skapa ett magnetfält som flyttar omkring laserhuvudet så att det kan fokusera och följa dataspåret på skivan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #69
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ok, vart hittar man likvärdiga spolar då?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Luleå
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Tänkte bara höra om någon har varit med om att det inte funkar att mata styrchipet med 5V. Har varit med om 2maskiner som inte ha velat funka med det.
    Men flera andra har funkat bra på 5V. Men Sony kanske har gjort någon ändring på V9/10 eftersom dom maskinerna som jag inte kunnde fixa det på fortfarande funkar bra. Nu har jag inte haft tid att kolla med villken spänning styrchipet hade på dom maskinerna det inte funka, eller kolla om det är samma styrchip. så jag får skämmas lite för att jag känner mig lat nu

    Blixten100: Det går att köpa lösa spolar men det kostar nästan lika mycket som lasern så det är knappast värt det.
    Spolarnas uppgift är att styra laserlinsen. Focus och Tracking

  11. #71
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ja det är klart att det går köpa (Det är pengarna som kan vara problemet), men VART kan man köpa spolarna?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Luleå
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    På Ebay har jag sett lösa spolar iaf.

  13. #73
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Kult. Kanska ska kolla där nu.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •