Funderar på att sälja min överfulla 80G xbox-disk till en kompis som har en chippad xbox med originaldisken. Är det bara att plugga i min 80G xbox-disk den i den andra xboxen och köra, eller måste den formatteras om?
/G
 Registered User

Registered User

Switcha diskar mellan två xboxar?
 Switcha diskar mellan två xboxar?
		Funderar på att sälja min överfulla 80G xbox-disk till en kompis som har en chippad xbox med originaldisken. Är det bara att plugga i min 80G xbox-disk den i den andra xboxen och köra, eller måste den formatteras om?
/G
Det borde bara vara å köra om den inte har något antikt chip i sig.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
 Registered User

Registered User

En sak att tänka på
Om jag minns rätt så om man tar ur en hårddisk från box nr 1 och flyttar över den till box nr 2 så kan inte box nr 2 låsa upp hårddisken från Box nr 1 om den är låst vid förflyttningen. Stämmer inte det Hansi????
Så det lättaste är att låsa upp hdd innan förflyttningen för att sedan låsa den i den nya.
 Registered User

Registered User

du kan flytta över en olåst hd (inte låst, det funkar inte) från en chippad xbox till en annan chippad
du kan inte sätta i en låst eller olåst hd i en ochippad xbox
(och med chippad menar jag både fysiskt xboxchip i sig och sådanna som är omflashat med "pirat" bios)
/Daniel
Bookmarks