Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Lever Messiah ändån?

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    24

Post Lever Messiah ändån?

Tjena Hansi! http://bootmaster.nexenservices.com har något dem kallar boot master "The Messiah". Är det något ni får in? Det står så här på deras senaste news ,

WARNING:
    Due to SONY action against CT, we stop selling the Messiah chip.

The Boot Master is a device that allow you to launch your own Creation, nothing else.

??? Funkar det som messiah ändå?

Tack!
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå
    Respekt
    0

Förmodligen är det samma chip men under ett annat namn. Messiah säljs ju även under namnet "Elvis" nu...

Och kikar man på bilden på chippet så är det ju ganska likt
    http://bootmaster.nexenservices.com/...ntconfigv3.jpg

[This message has been edited by Ershag (edited 17 December 2001).]

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    24

var kan man få tag på "Elvis" då? har letat som en galning ffx släpps snart ju=) , ingen som vet verkar det som HANSI?
    Redcheat

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Suck..

Förboka Messiah på vår hemsida, min leverantör säger att han räknar med att få hem 4000 chip i slutet av veckan. Jag har redan skickat pengar för min leverans, så dessa skickas till mig dagen efter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    24

WWHOOOA!!! om man har förbokat är man garanterad ett då? shit måste fixa pengar fort! Bara en fundering vilket namn gär det under nu? fort Messiah?

Tack för att du står ut med alla här hansi!
    Redcheat

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    23

Ja va skönt! På mitt kvitt som jag fick av er när jag lämnade in mitt PS2 står det att ni kan sälja min PS2 efter 30dagar... men fan tänk om ni inte fått in nå Messiah inom 30dagar då! Jaja... jag har kvar kvittot, självklart det måste man ju!

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    23

Vad gör det för skillnad vilket namn chippet går under? Huvudsaken är väl att det gör vad man vill att det ska göra?

Dessutom gav ju CT tillåtelse till alla åteförsäljare att döpa om chippet, så det kan heta precis vad som helst..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi säljer inte din PSX förrän 30 dagar efter att vi modifierat den och kontaktat dig...

Den "klausulen" är bara till ifall någon lämnar in en playstation för något dyrt jobb som t.ex. laserbyte och sedan ångrar sig och vägrar hämta ut den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    23

Vafan... kalla chippet för Gallileo, Elvis, Jesus, Maximus, Moses, Gud... vad som helst... det e endå ju samma chip!!!! Same shit different name!

Ok bra Hansi, då vet jag det! Ni har mitt nr. Om du skriver på forumet när ni har fått in chippet så e jag förberedd så jag laddar min mobil hela tiden!

Liknande diskussioner

1. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 17:56
  2. Messiah eller Messiah 2 ?
    By O-gR in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 21:20
  3. Allt om Messiah!
    By lephyrius in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 22:17
  4. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 19:30
  5. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 13:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner