Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: fel :(

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    fel :(

    Förut fick jag error 16 men hade en dålig lödning

    Nu när jag håller in powerknappen 1 sek så får jag bara ett grönt X

    Det ska vara orange va?

    Vad kan det vara för fel?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan alltid testa att flytta D0 anslutningen som sitter på chippet till en valfri jordpunkt på moderkortet. Så att D0 kabeln går direkt mellan den lilla D0 punkten på moderkortet och en jordpunkt. Då tvingar du boxen att boota från chippet oavsett hur du trycker på powerknappen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    fungerar inte, det är som att chipet inte finns. Har kollat alla lödningar med voltmetern och det är kontakt.

    Jag har v1.5, har lödit dit jord och 3,3v som det står på derad hemsida men det fungerar inte ändå

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och hur vet du att du har en 1.5?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Kolla på nätet http://xbox-scene.com/versions.php
    Det stog att pinn 2 inte var jordat så jag mäte och kollade, borde stämma.

    Kan det inte vara så att chipet fungerar fast jag inte märker något, jag har ju inte lagt in någonting annat än vad som fanns på chipet när jag fick det?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du gjort som jag skrev ovan och kopplat d0 till jord korrekt så måste chippet fungera om boxen skall kunna starta. Prova någon bränd skiva cd-rw eller dvd-r och se om den inte bootar. Står det Microsoft eller X-ecuter under X:et?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag har kopplat D0 till jord och boxen fungerar bra.

    Har inte lyckats att bota boxen på någon skiva, har bara provat cd-rw skivor.
    Nu står det Microsoft. Den bilden kommer väll inte att ändras förän jag lagt in en bios, det som finns på chipet innan är väll bara en flashbios eller?

    Så här i början innan jag botat med superdisc och lagt in en bios så kan jag inte se någon skillnad mellan aktiverat eller inte aktiverat chip...eller har jag helt fel?

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag har kopplat D0 till jord och boxen fungerar bra.

    Har inte lyckats att bota boxen på någon skiva, har bara provat cd-rw skivor.
    Nu står det Microsoft. Den bilden kommer väll inte att ändras förän jag lagt in en bios, det som finns på chipet innan är väll bara en flashbios eller?

    Så här i början innan jag botat med superdisc och lagt in en bios så kan jag inte se någon skillnad mellan aktiverat eller inte aktiverat chip...eller har jag helt fel?

    Det är helt otroligt att få hjälp på en söndag...tack!!!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur det ser ut när du bootar beror på vilket bios som ligger på chippen. Med Alladinchippen vet man fan aldrig exakt vad som ligger på :-)

    D0 till jord = kabeln skall alltså INTE kopplas till chippet. Både d0 och jord är på boxens moderkort.

    När man gör en sådan koppling och den är korrekt så stängs xboxens originalbios av - då försöker den hitta ett BIOS på lpc debug porten vilket alltså gör att chippet används.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Menar du att jag ska dra en kabel mellan d0 och jord?

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    jag satte en kabel mellan d0 och jord, nu går inte boxen igång, den försöker men ingenting händer.
    Kan chipet vara tomt?
    Vad ska jag göra nu?
    Last edited by addema; 2004-04-26 at 17:28.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu kan du fortsätta felsöka, du har problem med lödningarna du gör direkt mellan chippte och moderkortet. Dålig kontakt eller kortslutning. En multimeter brukar vara bra på att avslöja sådant.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    jag har kollat lödningarna med en multimeter, alla punkter har kontakt

Liknande diskussioner

  1. Fel installerat eller något fel med bioset?
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 10:51
  2. Fel Fel Fel....code 13
    By Ubbe in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-20, 22:40
  3. Laser fel eller chip fel?
    By Gatufight in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-20, 13:31
  4. Fel på min X-box?
    By Patch in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-25, 15:18
  5. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •