Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: startproblem...

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21

    startproblem...

    Hej

    Har en xbox med alladin Advance och vissa gånger när man startar boxen med chip igång så startar den en kort sväng(typ 2sec) sedan dör den och sedan kommer den igång igen, med chippet aktivt,

    Men när detta fenomen har inträffat så tvär-hänger sig vissa spel och omstart funkar ej spelen hänger sig ändå, utan har kommit runt detta problem genom att man startar avalanch och det kommer ett meddelande om "invalid datasetting" - "system time", - fixas av avalanch självt, å efter detta så funkar allt normalt, tills en "felaktig" uppstart igen, vilket händer ganska ofta...

    någon som har en aning ??, ganska störande problem...., kan det vara glapp ?, någon lödpunkt som kan vara fel ?, eller ett bios fel kanske...

    Jag kör med superdisc 3.7_lite, xbox vers. 1.2 med alladin advance och xecuter2 bios..120 gig hdd.

    ha d
    Mattias

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Hade liknande problem när jag lödde ett aladdin åt en polare! Precis efter man startade boxen stängde den ibland av sig och bootade om. Det visade sig vara en dålig lödning som löste sig med en omlödning av kortet.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    aha okey, skall allt lödas om eller ?, lpc kretsen samt alla punkterna på moderkortet ?`, bara att göra om eller?
    ha d

    mattias

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Jag lödde inte om de kablarna som satt på moderkorten utan bara själva kortet med dess direkta lödpunkter..

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    okey tackar, hur gör man en omlödning ?, behöver man ett nytt chipp då eller?...

    ha d
    mattias

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    om du är försiktig behöver du inte ett nytt kort.. jag lyckades med ett !

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    okey...sjysst..

    har en liten fundering...... ?

    om man inte använder sig av och inte vill spela LIVE någon gång, kan man väl koppla så att chippet alltid startar direkt ?...dvs bara en enkel tryck på powerknappen, då måste man ju komma runt detta problem..
    eller?

    ha d..

    mattias

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Säkert... man jag vet tyvärr inte hur . Kan tänka mig att det är bara att strunta i kablarna som går till motstånden vid powerknappen. Hansi kanske har koll på det.. han brukar ha koll på det mesta..

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dra d0 kabeln till jord på moderkortet istället för d0 punkten på chippet. Kabeln skall alltså gå från xboxens moderkorts d0 till valfri jordpunkt på xboxens moderkort. Då kringgår du chippets funktioner för på/av.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    tackar, tror du man kringår problemet då ?
    ha d

    mattias

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    om du har lött d0 punkten ordentligt. testa att löda alternativa d0 på undersidan annars.

Liknande diskussioner

  1. Startproblem
    By johangustafsson in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 22:43
  2. startproblem med neo4
    By mr.mojo in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-27, 22:43
  3. Startproblem
    By docgurka in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2000-11-15, 17:52
  4. Startproblem
    By Some^one in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-28, 01:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •