Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Sherlock Einstein byter HD

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22

Sherlock Einstein byter HD

Hej Flickor,

Har en XBOX med XBIT-chip och X2 4982 bios - funkar bra - med original HD.

Det ligger en gammal 40GB HD härhemma och skräpar, så jag bestämmer mig för att byta HD.

Dock har jag två möjliga felkällor: Min CD-RW med Superdisc 3.7 - är inte säker på att den funkar (ja funkar gör den men jag vet inte om det går att boota från den - hur vet man det?) - hårdisken (40GB) är faktiskt inte säker på att den funkar heller.

När jag provar händer följande - uppstarten fastnar vid XBOX - bilden och det lilla Xecutor2 nertill kommer aldrig upp - sen får jag felmeddelande 7.

Vad är det merst troliga - hårddisken paj eller cd-rw inte bootbar ?
    JAg undrar alltså om det hjälper med att jag knatar iväg och snattar en ny HD eller måste jag ragga tag i en DVD att boota ifrån också ?

Tusen tack för ev. hjälp på förhand och Glad Påsk!
    Last edited by skinnerbox; 2004-04-07 at 17:59.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av skinnerbox
    Hej Stora Starka Män med skinande muskler,

Dock har jag två möjliga felkällor: Min CD-RW med Superdisc 3.7 - är inte säker på att den funkar (ja funkar gör den men jag vet inte om det går att boota från den - hur vet man det?) - hårdisken (40GB) är faktiskt inte säker på att den funkar heller.

När jag provar händer följande - uppstarten fastnar vid XBOX - bilden och det lilla Xecutor2 nertill kommer aldrig upp - sen får jag felmeddelande 7.

Vad är det merst troliga - hårddisken paj eller cd-rw inte bootbar ?
    JAg undrar alltså om det hjälper med att jag knatar iväg och snattar en ny HD eller måste jag ragga tag i en DVD att boota ifrån också ?

Tusen tack för ev. hjälp på förhand och Glad Påsk!
    Prova att boota på CD-RW med orginal disken i! Funkar det så är CD-RW ok! Börja så och så vet du att man blir svart om tungan om man snattar

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22
    Hmm...

Det funkar ju att boota från CD-RW med originaldisken....så nu har jag sprungit iväg och KÖPT en språjtans HD...hoppas det går bättre nu...tack för hjälpen Whopper

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det hade bergis räckt att bygla hårddisken rätt (master eller cable select) men en ynka 40 giggare gör ju ingen glad, bara jobbigt att flytta över filerna till en större disk senare.

Själv tycker jag det verkligen börjar bli dags för tillverkarna att komma med 500-gigs diskar, har ju haft 300-giggaren i flera månader nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22
    För alla som med spänd förväntan följt detta drama kan jag meddela att 40 giggaren är på väg till återvinning och skall användas som spottkopp på ett fik i Venezuela, medan den nya HD gör sitt jobb utmärkt och mina studier får lida.

Liknande diskussioner

1. om psxcare byter till större hårddisk?
    By Fuckface in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 20:34
  2. Finns det någon bra guide på psxcare om hur man byter Hdd??
    By Tenbrink in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-29, 16:43
  3. hur byter man laddningsbild?
    By McClane in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 14:21
  4. hur byter jag bios om
    By spenne in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-01-21, 22:17
  5. Hur byter jag sida på 8 MB minneskortet?
    By Kaydee73 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2000-11-14, 17:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner