Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Problem med Matrix MXL2

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Angry Problem med Matrix MXL2

    Tja
    Har ett PS2 v5 el v6 som jag bestämde mig för att chipa. Köpte ett Matrix MXL2 Clone och installerade, de var inga problem där. Men när jag startade consolen med bränt spel så kom jag in i "browser-menyn" allså det står PS2 Disc med gul text i ena hörnet och en bild på en grön-blå skiva finns i mitten. när man väljer X, allså Enter så blir det svart en liten stund men sen kommer jag tilbaka till samma skärm. Vad är fel??? har öppnat och gått igenom lödningen med förstoringsglas och multimeter... hittar inga fel.

    Kan det vara att G-Lödpunkten ska lödas någonstans, för den fanns inte med på bilden.

    Tack!
    //Cmaster

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kanske ska lägga till att det går att spela original spel endast om jag går in i stealth-mode. annars blir det samma för dom som med brända spel, det där med att spelet inte startar

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ring, teknikern som har koll på mxl2 clone chippen brukar inte svara i forumet. Antagligen någon kabel som inte trivs med sin lödning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Är det clonen som ligger på Xilinx övermålat med Actel lr den som e från HKmods på riktiga Actel chip. Testat de på Xilinx å de fungerar inte ordentligt på v3-v7 maskiner bara v9-v10. Ostabila, ingen macro off etc massa annat trassel etc.
    Hört att HKmods clone använder en updatering av deras chip F14 på sina "mxl2" så den suger ganska hårt den också.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är hkmod kloner. Man får väl vad man betalar för :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Inlägg
    35
    Respekt
    23
    Fick du någon ordning på chippet cmaster?
    Jag har precis installerat ett MXL2 i min PS2'a, och jag lider av samma problem (bortsett från att den kör original rakt av utan att jag behöver gå in i stealth-mode), och skulle vara väldigt intresserad av att veta om du fått det att funka.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Tyvärr

    Nej, har inte fått de att funka än... Testade löda om hela skiten, men fortförande samma problem.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    samma sak

    Jag har också samma problem, jävligt störande måste jag säga

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    cmaster eller akegata, har ni fått igång det?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Inlägg
    35
    Respekt
    23
    Mitt felsökande fick ett abrupt slut när min PS2a plötsligt smällde högt och sedan slutade fungera öht, så jag har inte kommit fram till något. :P

    Nu (för två timmar sen) har jag dock köpt en ny PS2a (färdigmoddad den här gången), så jag ska ta och undersöka om jag kan få den gamla att funka nån gång, nu när jag inte har något att förlora på att löda i den som fan.

    Men det känns verkligen som att det är någon form av kompatibilitetsproblem mellan mxl2-klonerna och vissa ps2or.
    Vad har du för version på din ps2a nau310d?
    Den jag försökte med är iaf en v3'a.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag lödde in en MXL2-klon i en V3:a för ett par veckor sen. Har funkat rock-solid sen dess. Det jag kan tänka mig kan ställa till med problem är lödpunkterna på "baksidan" av kortet (DVD-kontrollerpunkterna), som måste lödas direkt på benen på chippet, och de är ju supersmå. Andra lödpunkter på just V3:a är ju också illlirriterande, så risken för kortis verkar extra fet på den maskinen. Jag gör inte om en moddning på en V3:a någång inom en snar framtid kan jag säga. Tog en vecka att få till det ordentligt. =/

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    den där matrix mxl2 verkar vara rena skräpet.. hur många är det egentligen som har problem med detta chip?

Liknande diskussioner

  1. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  2. Flasha Matrix?? (med X2 4976.02)??.
    By grantrytare in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 20:59
  3. Problem med att läsa DVD-R
    By NiWi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 12:22
  4. Problem med Superdisc 2 och matrix??
    By shorts in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 15:12
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •