Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Knas efter chipinstallation

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Knas efter chipinstallation

    Tjena, skulle behöva lite hjälp.

    Efter installationen av DMS3 v2 på min SCPH-50004 fungerar inte cdn, man kan sätta i skivor och den känner av dem, men ingenting händer, det blir bara svart.


    Dessutom är det hela tiden nåt litet knäppande ljud i bakgrunden, vad kan detta bero på?

    har satt kortet i mitten av moderkortet, har kollat alla lödningar och flatkablar. nån som vet nåt? Skulle en lagning ungefär gå på?

    mvh Anders

  2. #2
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    För det första måste du ha ett DMS3 v9 till SCPH-50004, men det är inte säkert att det löser problemet med det knäppande ljudet (Som för övrigt är lasern som ställer om sig), däremot kan uppgraderingen till v2.0 Biosen för ditt Chip (Som levereras med v1.8 om det är ett v9)

    Uppgraderingen samt lite mer om detta i tråden http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=14208

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jo fast jag beställde för ett SCPH-50004, så chipet skall vara ett som passar min konsoll. det knäppande ljudet är i tvn, alltså man hör det inte om man stänger av ljudet på tvn. fortfarande blir bilden svart o ljudet konstigt, om man stänger av chipet.

    kan det fortfarande vara chipet som behöver uppdateras?

  4. #4
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    v9 (och v10) är såvitt jag vet nästan lika känsliga som v4 med hur man drar kablarna osv... Kolla så inte D, E, O och X ligger korsade och så... fler tips här: http://www.dms3.com/cgi-bin/dms3/sit...e=installation

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har haft liknande problem med en svart skärm. Och då hittade jag felet vid CD/DVD chippet (P-w), det var en liten ynka hop-lödning...
    Observera att du inte behöver vända på ditt moderkort (50004 v9 för P-W). Du kan använda ritningen till P-W i v10-ritningen... Det har jag gjort och det är mycket lättare
    Last edited by killroi; 2004-05-04 at 18:38.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hade massa problem innan jag lödde exakt som på länken ovanför förutom att jag lödde på baksidan men kabeldragningen exakt som på bilden pillig men det blev ju bra sen behöver man inte tänka att det är kabeldragningen det är fel på

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    tack för hjälpen alla, men tro det eller ej, PSXcare hade skickat mig fel chip! Nu har jag fått det nya o det fungerar utan problem.

    men en sak undrar jag. kan man ställa in storleken på dvdfilmer på nåt sätt

    vill kunna se typ 4:3 eller 16:9 inte fullskärm, har ändrat min ps2as inställningar, men det fungerar inte

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    För att kunna se dvdfilmer i fullskärm gör du så här: Sätt i dvdfilmen och starta. När filmen startat så tryker du på stopp. Nu kan du trycka på knappen select på handkontrollen, och sedan gå in på instälningar. Här kan du nu välja vilket format du vill se filmen i (4:3 eller 16:9)

Liknande diskussioner

  1. Problem efter ni flashat mitt X2 lite chip
    By adolf in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:16
  2. Subtitles kommer lite efter i XBOX Media Player 2.2
    By ollie in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 15:45
  3. går ej att boota från hdd efter hddbyte
    By brunte in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 14:00
  4. Knas
    By Jetlimaster in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 16:58
  5. Chippa X-Box tillverkade efter Augusti
    By Danneman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-09-20, 03:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •