Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: Min Xbox

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Min Xbox

    Tjena! Tänkte bara visa min box som äntligen blivit färdigsprayad, efter lite strul...
    kommentera gärna!
    Attached Images Attached Images
    Last edited by cambio; 2004-08-07 at 20:04.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    snyggt!!!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    hehe...... gillar itne färgen men ....... gillar svart jag.... aja smaken e som baken
    fasst den va najsigt målad..... ser rikigt bra ut

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    ere en crystal edition du målat?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    nej! man borde straffas om man målar en crystal! den är så j*vla snygg som den är

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    ok, tyckte de såg ut som crystal jeweln, men då har du alltså orkat lagt ner lite jobb på den
    skit snygg btw.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    jeweln är det enklaste på hela moden juh!! man borde straffas att INTE ha genomskinlig jewel...... (lr annan färg....).....

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag kan ju berätta hur jag gjorde med jeweln om det är någon som undrar...

    Först la jag överdelen i frysen i några timmar och sedan försökte slå med en hammare på baksidan så att jeweln skulle lossna, men det gjorde den inte.. Sen testade jag en annan metod som jag läst om lite här och var på nätet, nämligen hårtorksmetoden. Jag värmde en liten stund och testade om den lossnat lite, värmde lite till, testade, värmde, testade. Till slut lossna den (efter ca 20min). Sen pilla jag bort "skumgummit, klistret" med tummen (så att jag fick blåsor). Sen tog jag vattenslippapper grovhet: 400 och slipade tills allt det gröna var borta. Det blev ganska mycket repor men jag ville ha det så, så då gjorde jag inte mer sen.

    Eftersom vi inte har en dremel hemma så fick det bli borrmaskinen när jag skulle göra hål i överdelen. Jag tog ett 10mm borr tror jag och sen fila jag utåt med en rund fil så att hålet blev lagom stort. Lite jobb men det funka bra tycker jag.

    Det var tänkt att det skulle bli belysning under jeweln. Rund CCD tyckte jag skulle passa bra. Men det ända stället jag hittat som säljer röda såna tar ca 250kr och det var lite för mycket. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska ha det..

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Köp LEDs!!!!!

    Asså varför krångla me att lägga in överdelen i frysen/värma me hårtork när man bara behöver slå på xboxen i ca 10min sen ta en SMAL kniv... stick in den UNDER jeweln... jobba sig runt å bänd lite uppåt.... VIPS så lossnar den!!!! tog 2 min för mig ungefär.... nej itne ens det... 1 MAX.......



  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag vill inte ha LEDs...
    Tycker inte att det är så snyggt med ljuspunkter. Vill ha ett jämnt flöde av ljus!

    Blev det inte märken efter det? Kände inte för att stå och banka på boxen, känns inte så säkert...

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    ömm du e inte så erfaren av LEDs va? har man bara tillräckligt många så blir det jämnt!!! (vi pratar ca 6-8st nu).... själv har jag 4 (hade inte fler) å det vart ganska bra det.....

    å "stå å banka på boxen" va menar du me det? å nej vart inga märken efter det... (dock så slant jag me dremeln så det vart et liiiiiiiiitet litet märke, knappt synbart)


  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    nej jag har aldrig gjort nåt sånt innan. okej, då är det kanske ett alternativ då!

    ja du sa att du hade slagit på boxen i 10min!!!

    blev det märken på jeweln efter kniven?

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    kan du lägga till lite fler och närmare bilder på själva jewelen

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ja, jag kan fixa fler bilder...

    men en sak till som jag inte vet hur jag ska göra, jag vill inte att man ska kunna se ner i boxen men det ska ändå komma ljus innefrån. Någon som har förslag på hur jag ska göra?

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    amen ååååååååååå!!!!!!!! "slå på boxen" LOL........
    ja menar SLÅ PÅ STRÖMEN SÅ KLART ............ så att den blir lite varm!!
    nej vart inga märken efter kniven! inte som inte gick bort när man putsade sen iaf!!

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    jahaaaaaa!!!!!!!!!!!!!
    nu fattar jag oxå!!

    okej det var ju bra..

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av cambio
    ja, jag kan fixa fler bilder...

    men en sak till som jag inte vet hur jag ska göra, jag vill inte att man ska kunna se ner i boxen men det ska ändå komma ljus innefrån. Någon som har förslag på hur jag ska göra?
    Sätt bakplåtspapper på baksidan av Juwelen, då ser du inte in men du får ut ljus! Finns även färgade papper som släpper igenom ljus.
    Eller så kanske det går att blästra baksidan på Juwelen?!
    Last edited by Merlin.swe; 2004-04-29 at 15:52.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  18. #18
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Lucif3r : kan du förklara lite närmare hur du gjorde för att fixa ording juwelen, lät väldigt lätt när du skrev det =)

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    det VA lätt
    tog bara en bordskniv å stack under jeweln å sen jobbade jag mig runt i en cirkel under jeweln......
    när det var gjort var det bara att bända lite försiktigt å vips... så lossnade den

    slipningen tog jag bara en tejp bit på ovansidan av jeweln (som hadtag) se vare bara att slipa å se glad ut

    dock gillar jag "frostat" så jag vet inte hur det där med tandkrämen funkar om men nu vill ha den helt genomskinlig.........
    hoppas attja lyckades förklara på någe vettigt sätt.........

  20. #20
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    det VA lätt
    tog bara en bordskniv å stack under jeweln å sen jobbade jag mig runt i en cirkel under jeweln......
    när det var gjort var det bara att bända lite försiktigt å vips... så lossnade den

    slipningen tog jag bara en tejp bit på ovansidan av jeweln (som hadtag) se vare bara att slipa å se glad ut

    dock gillar jag "frostat" så jag vet inte hur det där med tandkrämen funkar om men nu vill ha den helt genomskinlig.........
    hoppas attja lyckades förklara på någe vettigt sätt.........

    hmm jo jag tror det var det så lätt alltså? för det verkar ju skit krångligt när alla andra förklarar! =)

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Ja det funkade iaf för mig......

  22. #22
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    hm ok testar då =) är det vanligt sandpapper du har? har du msn? lägg till mig då : niklasec@*******.com

    det ska vara det vanliga där ******* är =)

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    använde nå tyg sand papper som jag har snott från skolan
    står iaf "120" på baksidan vilket betyder att det är ganska "fint" sandpapper.....

    min MSN lista e full tyvärr.............

  24. #24
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ok tänkte bara att de va lättare att ha dig där ifall något går fel när jag ska göra det ska ut o leta efter sand papper nu då, blir det inte väldigt repigt när man kör med sandpapper på ?

  25. #25
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    kör så fin som möjligt, kanske 800-1200 grit, våtslippapper. sen kan du polera med tandkräm om du vill ha en helt blank/genomskinlig jewel.

    en del använder också kemikalier för att ta bort färgen, tex easy-off ugnsrengöring eller acetonfri nackellacksborttagare.

  26. #26
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    jo men jag fattade aldrig riktigt hur man fick bort juweln från början, man kan ju inte bara köra in en kniv under den och bända upp den, utan du måsste väl ta bort överdelen på xboxens skal och sedan trycka ut den.

    hörde även att man var tvungen att klistra dit det sen igen och så.
    stämmer det?

  27. #27
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    jag tog av min med hårtorksmetoden, tog kanske 20 minuter. man får va jävligt försiktig så man inte knäcker juvelen (vilket händer om den e för kall när man bänder). förutom om man ska byta juvel för då e de ju skitsamma.

    man kan inte trycka ut den från baksidan för den svarta plasten som resten av boxen består av går även under juvelen och juvelen sitter fast i den med nån cp-stark dubbelhäftande svart tejp.

    man brukar vanligtvis limma den på plats igen. om man har en genomskinlig så får man avlägsna den svarta plasten under juvelen om man vill se ner i boxen (eller om man inte vill se den svarta plasten). man sågar/borrar/eller vafan bort plasten förutom en 2-3mm kant runt om som juvelen limmas fast i.

  28. #28
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ok så du plockade bara bort överdelen av xboxen och körde sedan hårtorken på den?

    när man har gjort det så ska man alltså trycka ut den från undersidan av skalet. där metalen är nu ?

    och sen när man fixat ordning och fått bort det gröna så ska man limma fast den igen, med typ en lim pistol ?

  29. #29
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Du måste bända bort den med en smörkniv eller någon annan slags knivliknande verktyg.
    som natno sa så är den svarta plasten ivägen för att du ska kunna trycka ut den från baksidan

  30. #30
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ah okej! alltså så ska det räcka med att skruva bort överdelen av xboxen och sedan värma upp juweln och sedan stoppa in något knivliknande föremål och bända bort den?

    extra kollar så att jag inte gör något fel o förstör skiten som du kanske förstår =)

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Min Xbox hatar Microsoft
    By mahatmad in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 13:44
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •