Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Använda IDE kabel vid installation?

Smile Använda IDE kabel vid installation?

Jag har en liten fundering.. kan man inte använda en gammal IDE-kabel när man löder in sina chip? Den gamla typen av kabel (ATA66(inte 80pins med jord mellan varje ledare)) borde vara lättare att hantera.. jag tycker iaf att det här låter som en "smart" idé

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Pege, vad tusan hade det svaret med den ställda frågan att göra?

Nife, du frågar om kabeln är "lättare att hantera" men skriver inte i relation med vad den skulle vara "lättare att hantera" än.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ja säg det jag var nog inte vaken dumma mig vakna nu vet jag hmmm kaffe

jo jag tänkte först å främst på om det går att använda IDE kabel, llr om det är bättre å köpa nån annan kabel ..? Jag tycker iaf att det borde vara lättare å göra en "snygg" installation ..och då såklart lättare å felsöka om de skulle behövas de

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    IDE kabelns fördel är att den är "samlad" i form av en bandkabel och kan vara snabb att montera om man fuskar och smälter isoleringen istället för att skala kabeln.

Men skall man göra något annat än xbox, t.ex. PS2 som kräver lite finare kablar så är det denna som gäller:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=118
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Okey, blir nog att beställa den kabeln då, är nämnligen tre PS2or som ska chippas.. måste bara fixxa en PS2a åt mig själv först

Liknande diskussioner

1. UDMA 100 IDE kabel istället för original IDE kabel?
    By Nijo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 09:09
  2. EVOX= GÅR EJ ANVÄNDA DVD-ROM?
    By T2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-17, 23:22
  3. Vilken kabel jag jag använda ?
    By qiller3 in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 17:04
  4. går det att använda sin gammla RGB - kabel till ps2?
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-04-14, 19:45
  5. RGB KABEL
    By baathen in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 19:58

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner