Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Problem att starta filmer från media player..

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Question Problem att starta filmer från media player..

    Hej på er! Jag kopierade in en dvd med dvd2xbox och la filen i F Videos, hur gör man för att starta filmen? Hittar inte den på Mina Filmer. En till sak jag undra över är hur man lägger till en mapp på dashboard tex movies. precis som games och alla de andra som finns där!

    Hare!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Tror inte XBox Media Player har stöd för DVDs. Vet dock att XBox Media Center har stöd för uppspelning av Vobbar..

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Varför finns det då ett program som heter dvd2xbox helt värdelöst om det inte funkar! Vad är Vobbar är ingen expert på sånt här?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    dvd2xbox är ett program som kopierar ner en dvd-skiva till boxen ! t.ex. en dvd-film eller ett Xbox-spel... det programmet har inget att göra med t.ex. XBox Media Player (XBMP) som är gjort för att spela upp främst MP3or och DivXer.. sedan finns det andra program som klarar av att spela upp en DVD-film i XBoxen.. så DVD2XBOX är bra på det det gör - kopierar till Boxen - sen att det inte passar dig är ditt problem...

    VOB är det formatet som en DVD-video är inspelad i ! XBox Media Center (XBMC) klarar av att spela upp dessa, dock inte med menyer och allt (vad jag vet) utan var fil för sig (titta under video_ts katalogen i en DVD-skiva så får du se vad där finns)

    va glad att det sitter folk och alldeles gratis programmerar program som du kan använda och lära dig något nytt utav.

    ok ?

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag är jätteglad att ni sitter och fixar allt åt mig, men är det så svårt att göra det lite mer användarvänligt, man slänger ju ut pengar på ett chipp när man inte kan använda programmen i det!

    Om jag alltså kopierar en dvd film så ska jag kolla i video_ts katalogen och spela upp en enstaka fil där med x-boxmediacenter?

    Hare!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    vem kopierar över en dvd film till xboxen, när man kan se den i dvdn?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Henkovic
    man slänger ju ut pengar på ett chipp när man inte kan använda programmen i det!
    Det finns inga program i ditt chip men ditt chip gör så du kan köra andra program än MS och MS licensierade...
    Sen kan man ju undrar vad som (eller på vem) felet är när det bara är typ 1 på 1000 personer som har problem...

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Problem med att starta boxen med modchip.
    By zerialano in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 00:11
  3. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  4. Problem att spela från hårddisk
    By Zinken in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 20:16
  5. Import Player problem...?
    By Danne_H in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-29, 01:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •