Hört om ett nytt chip NEO 12 ska vara jätte bra kan inte ni på psxcare.com köpa in nåra.
bara 12 kablar och lika bra som DMS3 men funkar bara på ps2 v9-10.
Hört om ett nytt chip NEO 12 ska vara jätte bra kan inte ni på psxcare.com köpa in nåra.
bara 12 kablar och lika bra som DMS3 men funkar bara på ps2 v9-10.
Det är ju fortfarande lika många anslutningar som t.ex. ripper 2, bara att man istället för kablar löder chippet direkt mot moderkortet som t.ex. alladin chippet till xbox. Problemet med sådana lösningar är att det är mycket stor risk att skada moderkortet när man av någon anledning vill ta bort chippet...och tro mig det vill man ofta göra när man felsöker sin PS2 om chippningen strular.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Du det är 17-18 kablar på ripper2gold.
Inte 12st som på Neo 12
Du, ta och läs om det jag skrev EN gång till va :-)
Jag löder hellre kablar än använder "löd fast kortet direkt på moderkortet utan kablar" tekniken bara för att någon vill annonsera att deras chip har färre kablar trots att det är lika många *anslutningar*
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
PS2 Neo 12 är en clone av ICE koden. Den har egentligen typ 21 lödpunkter, bara det att endel är placerade direkt på PCB du löder alltså direkt från chippets PCB till lödpunkterna på moderkortet. Eftersom Ice koden de använder INTE får användas till komersiellt bruk är det väll ingen tvekan om att det är ett skitföretag som gör dem?
sorry Hansi fattade inte.
Bookmarks