Går det ha ett spel på datorn, när man har boxen i nätverk, och spela på xboxet?![]()
Går det ha ett spel på datorn, när man har boxen i nätverk, och spela på xboxet?![]()
Tyvärr så tror jag inte det går, då nätverk inte ger samma kraft som xboxen klarar! Och om det nu går så skulle det vara väldigt segt att spela spel.
Jag har hört att en del provat streama film över nätverket, men att det tydligen inte funkar så jätte bra med de program som finns. Men det kan ju vara skit bakom spakarna också!![]()
Ok. Men jag brukar streama film med programmet RelaX från pc till boxen, det går ju finfint iaf.
Då är det skit bakom spakarna hos dem jag pratat med då!Original inlägg av Jonte19
Det kanske funkar ändå att streama, men ack så tror jag sannolikheten är väldigt liten. Du får höra med någon som har mer erfarenhet av nätverk!![]()
Säkerligen. XboxSpel är ju större och kräver mer än en sketen film iaf hehe.. aja om nån vet nåt om det här så är jag tacksam för svar.
100mbit nätverk är nog snabbt nog för att spelen skall fungera om någon hackar ihop en fungerande network redirector.
Streama fungerar fint, du kan streama från en dator till flera boxar samtidigt på 10mbit utan problem.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jasså det är så pass att det kan funka ifall någon sätter sig in i det hela!Original inlägg av Hansi
Skulle vara bra, man sparar en massa plats på diskarna.
varför streama spel fr en Pc när du kan lägga in en 200-300GB direkt i xboxen onödigt ha 2 saker igång bara för att spela spel???Original inlägg av Eggan
![]()
Det är billigare att streamavarför streama spel fr en Pc när du kan lägga in en 200-300GB direkt i xboxen onödigt ha 2 saker igång bara för att spela spel???![]()
Billigare?????
Äh jaså jag menar du har ju den i din PC bara att plocka ur den därifrån & sätta den i xboxen OM den gör mer nytta i den.
köpte en 200GB HD Seagate igår för 998:- inte så dyrt tycker jag![]()
Japp så sant som sagt! Men sen finns det dem som inte är så händiga och inte förstår till 100 % hur man ska göra när man installerar en ny HD!Original inlägg av pege63
För dem kan det ju vara ett alternativ
Och sen finns det ju "Dunder-super-spel-nördar" som har flera hundra spel inlagda samtidigt och vägrar ta bort för dem spelar allt säger dem!![]()
Själv så håller jag med dig, smidigare och bekvämare och köra från HD'n!
"Japp så sant som sagt! Men sen finns det dem som inte är så händiga och inte förstår till 100 % hur man ska göra när man installerar en ny HD!"
tror du dom fattar hur man konfigerar nätverket så att man kan streama spelen då`?
haha lättare at byta hdd..
Där har du en poäng!
Men, vem fan vet, de kanske är personer som är bättre på mjukvara än hårdvara![]()
Jag skulle gärna streama spel från 4x300gb i en pc istället för att hålla på och radera saker från 300-giggaren i boxen hela tiden :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
från 4 x 300 sammtidigt?multitasking
![]()
RAID0 kanske!Original inlägg av pege63
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
Ja då det finns mer än en xbox hemma i mitt nätverk så lär det streamas från flera diskar samtidigt...
Jo men det går ju inte än så längemed spel iaf
Bookmarks