Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: har lyckats låsa min xbox i xboxlive (hjälp!!)

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

har lyckats låsa min xbox i xboxlive (hjälp!!)

Av misstag gick jag in på xboxlive med min xbox, så nu startar den alltid inne i xbox live. Jag har ett xecuter chip i xboxen. Jag har hört att jag måste ftp:a över ett par filer för att boxen ska starta i evolutuon X igen. Hur gör jag detta och vilka filer behöver jag.
    Danne

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Sätt i din SD3.7rc8 gå in & kolla så du har en xboxdash.xbe. om inte så har LIVE skrivit över den filen med något annat ändra det tillbaka till xboxdash.xbe.

Behöver inte vara så alls med jag gissar nu bara.

Om du var smart & gjorde en backup på din C:\ part innan allt detta så för över alla filer igen till C:\

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Uppdatera bios och gör ny evo-x installation med hjälp av superdisc. Problemet är en gammal evo-x installation där man lagt in evo-x som xboxdash.xbe. Den installationen skrivs över av en live uppdatering. En uppdaterad installation görs med evo-x som evoxdash.xbe istället vilket inte krockar med uppdateringar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Räcker det inte med att döpa den uppdateringen till xboxdash.xbe igen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jo, men då får man ju samma problem om och om igen, bättre göra om göra rätt en gång för alla.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Oki tackar så att man har kvar den LIVE uppdaterings filen & installerar in en ny xboxdash.xbe. smart hmm precis som man har regfridvd.xbe iställett för default.xbe i tex DVD uppspelaren & har kvar orginalet som default.xbe

Liknande diskussioner

1. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 01:28
  2. Ny Xbox eller X-B.I.T Chip ?
    By TwiZteD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 14:01
  3. Min Xbox hatar Microsoft
    By mahatmad in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 14:44
  4. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 14:12
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner