Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Aladdin Advance Pro, behövs evo-x dashbord

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Skövde
    Inlägg
    43
    Respekt
    21

    Question Aladdin Advance Pro, behövs evo-x dashbord

    Jag har planer på att köpa ett Aladdin Advance Pro kort men inte en ny hårddisk, inte än iallafall. Så jag undarar om man ändå kan lägga in saker på orginal hårddisken (ex spel) eller måste man instellera evo-x ändå? och i så fall hur gör man?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    För att kunna lägga in saker på din ORGINAL HD behöver du Evoxdashen JA, du behöver inte lägga in en hel SD3.7rc8 installation utan bara en evoxdash men då blir du utan saker som att spela upp divx filmer, osv osv vad du skall då göra är att Köra Install evo-x SMALL drive om du vill lägga alla emulatorer och program på E:\ du kan i efterhand ta bort emulatorerna dom tar upp en hel del plats.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Du behöver inte lägga in evo-x. Men för att kunna starta program från hårddisken så behöver du nån annan dashboard(det program som startar när du sätter på xboxen) än den från microsoft. Evo-x är ett exempel på dashboards men det finns andra alternativ (jag rekomenderar för övrigt inte evo-x, det finns trevligare men det är ju upp till person =)). Du behöver inte lägga in dessa på hårddisken heller utan du kan köra de flesta utav dem från skiva men det blir mkt smidigare å ha det ligga på hårddisken.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 09:23
  2. xbox version 1.5 med aladdin advance
    By cmaster in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 09:09
  3. Aladdin Advance V64, Bios?
    By bombastic in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 14:48
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 18:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •