Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Pris på Messiah-installation?

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    24

Post Pris på Messiah-installation?

Jag förstår om ni inte kan svara på detta, men har ni någon aning ungefär i vilken prisklass en installation av ett Messiah-chip kommer att ligga på? Det blir förmodligen dyrare än Origachip förmodar jag, och då undrar jag om ni kommer att sänka priset på Origachip eller helt enkelt sätta ett ännu högre pris på Messiah? 2000 kronor räknar jag med och det känns i saftigaste laget.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det beror på hur dyrt chipet blir. Antagligen blir chipet något billigare än NEO4, å andra sidan kommer ju priset på både NEO4 och Origachip gå ner då Messiah är en mycket bättre lösning.

Monteringen blir nog i samma prisklass som NEO4, dvs 750-1000:- utöver chipkostnaden.

Det är färre anslutningar än NEO4, å andra sidan lär anslutningarna vara av samma "svårighetsgrad" som Origachip.
    Anslutningarna på NEO4 är inte speciellt svåra.

Både NEO4 och Messiah kommer f.ö. att få "hjälpmedel" som gör att man slipper löda vissa anslutningar (NEO4 får en klämma som man sätter på bios-chipet) eller förenklar lödningarna (Messiah får ett anslutningsdon som man löder fast på ett enklare sätt än lösa kablar).

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

vafan det är ju svin dyrt psxcare är snåla som fan!!!!!!!!!!!!
    en annan affär säljer det för 800kr bara chipet då , och monterting 1000-1500kr
    1 års garanti...though

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Hur seriös är den affären...

INGEN återförsäljare har fått någon information om vad Messiah kommer att kosta.
    Bara rykten och "uppskattade" priser...

Vi kommer inte vara billigast på Messiah eller andra chip. Det är alldeles för många "hemlödare" och andra företag som alltid kommer att kolla in våra priser och lägga sig under dessa.

Vi kommer ha ungefär samma pris som andra företag som håller samma service och tillgänglighet som vi (butiksverksamhet, fasta öppettider, support, leveranstider osv).

Då Messiah/NEO4 inte är chip som man programmerar själv...ännu...kommer även många installatörer handla chip av oss. Vi vill inte pressa priserna så att andra installatörer som kanske köper mindre kvantiteter får svårt att tjäna pengar på sitt jobb.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 23:49
  2. Messiah pris
    By bladegash in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-06-24, 13:44
  3. Messiah installation, hjälp!
    By 0tto in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-06-06, 08:37
  4. Pris uppgifter för Neo2.2 + Installation?
    By choowie in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-26, 11:33
  5. Messiah pris
    By Kakmonster in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-11-29, 01:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner