Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Trasigt...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23

Trasigt...

Efter en stunds lödande med d0 så fick jag det att fungera... Men efter att jag skruvade ihop boxen så vill inte smartxx vara med längre, fick ingen kontakt.. Ingen instant lycka

Testade att ta bort SmartXX och lödde bort d0, antagligen så sabbade jag d0 efter nu när jag bootar så hör jag endast xboxintrot, helt svart och sen surrar det i högtalarna...

Har jag förstört allt eller?

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Roger
    Efter en stunds lödande med d0 så fick jag det att fungera... Men efter att jag skruvade ihop boxen så vill inte smartxx vara med längre, fick ingen kontakt.. Ingen instant lycka

Testade att ta bort SmartXX och lödde bort d0, antagligen så sabbade jag d0 efter nu när jag bootar så hör jag endast xboxintrot, helt svart och sen surrar det i högtalarna...

Har jag förstört allt eller?

Fått bild men.. Efter att jag fick bild så förstörde jag d0.. Nu orkar jag inte mer..
    Vad ska du ha för att installera SmartXX på en trasig d0, Hansi?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Worst case 1500:- då byter vi delar i din xbox tills det fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    men antagligen så fungerar den undre d0 eller? jag har ju inte rört den så då är det väl inte helt kört? blir det inte en vanlig lödning då bará?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du sabbat d0 på ovansidan så att ledningen är avklippt där så hjälper inte d0 på undersidan utan moderkortet måste repareras eller bytas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Trasigt xbox
    By xdm in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 20:55
  2. Trasigt nätverkskort eller?
    By wicked_s in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-19, 09:16
  3. Trasigt Spel
    By Marshall2001 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-19, 20:36
  4. Trasigt moderkort
    By zaqwer in forum Playstation produktsupport - övrigt