Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Lödfritt Chip!

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Lödfritt Chip!

Tjena!
    Har nyss införskaffat mig en Xbox och är sugen på att "chippa" det.
    Har läst i psxcare tråd om dom olika chippen och kommit fram till att X-bit chippen har dom prylarna jag är ute efter.
    Eftersom min budget är lite tajt skulle jag helst sköta installationen själv.
    Men jag har dåliga erfarenheter av att löda själv (pajade mitt PS2), så ett lödfritt passar mig nog bäst

Min fråga då: Hur bra är egentligen dom här lödfria chippen?

Har pratat med vissa som varmt rekommenderar dom medans andra skarpt avråder mig. Polaren som har haft mest problem med glappande kontakter och dylikt har iofs ett chip med några år på nacken. Dom har kanske blivit bättre med åren?

Någon med bra koll på detta kanske kan säga om X-bit chippen är ett bra köp eller inte.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    bara skit lossnar titt som tätt sattsa på ngt annat

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0
    Jag kan inte se någon som helst anledning att skaffa ett x-bit chip, bara ett dyrt chip utan några som helst finesser! Och som redan nämts, lödfritt är skrot. Det kostar inte många kronor extra och få ett chip inlött med tanke på den extra slant de lödfria kostar.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    Har ett x-bit chippet tycker jag är utmärkt plus att det är lätt att installera om man inte löder det, dock så lossnar det väldigt ofta om man inte är varsam.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    har lödfritt xbit fungerar skitbra aldrig lossnat...gäller bara va lite försiktig

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    Jag har oxå en xbit och sen fungerar perfekt......... än så länge.......sen om den skulle inte få nån kontakt...då kan man löda den....

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    har också x-bit

köpt när det kom, har aldrig lossnat.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, det beror ju inte bara på chippet om det lossnar eller inte, man hör ju även på bilradion om folk som tappar sina hjul på bilen så här i hjulbytartider....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    mitt x-b.i.t sitter då kvar än så länge,, tycker det är ett kanom chip om mana jämför med tex alladin,, så är det bra om man inte kan löda

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    tycker det är ett kanom chip om mana jämför med tex alladin

ömm vad exakt är det som e så bra med xbit??????

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    Alla chip är bra.......men fråga är om du vill löda den eller inte......

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    att man inte behöver löda så klart!,, då lägger jag gärna ut 300kr extra på ett lödfritt och installerar själv istället för ett som kostar 200kr plus installation på 500kr..

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    om du skruvar dit det och kollar så allt funkar så lägg lite smältlim på ena kanten så sitter det bra sen...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Inget lim det expanderar när det blir varmt, det gjorde man i mitten av 90 talet med IDE kablar men blev snabbt klokare när det slutade att funka

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Respekt
    0
    själv kör jag SmartXX och är väldigt nöjd med det. Mitt tips är att köpa ett SmartXX o sedan göra en Pinheader installation, fick ingen pinheader med själv eftersom "pacman" som hansi beskrev honom var sjuk , så jag lödde chippet direkt på moderkortet och även det funkade super och vad jag förstått så ska pinheader installationen vara busenkel. Tänk på att ha ett smalt huvud på kolven när du löder d0 bara, att köra en groving då är inget jag rekomdenderar, det enda som faktiskt strulade under min instalation.
    Last edited by Sleggh; 2004-05-05 at 15:37.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    23
    Den alternativa d0:an på undersidan tyckte jag var enklare att löda. Till skillnad från den på översidan så är den fylld med lödtenn, så jag förtennade sladden och la den emot d0:an och sen var det bara att trycka till lite med lödkolven så fastnade den direkt!

Har också ett SmartXX, fungerar kannonbra och så är det lättanvänt för noobs som mig!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Min 8 åriga dotter klarar av att montera smartxx/xenium med pinheader + undersidans d0....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22

dd

hej allihopa! Om man låter psxcare chipar den får man garanti (tror jag) och microsofts går bort. Men om det sedan blir ett "garanti-fel" i xboxen som itte har något med chippet att göra utan ett sådant som normalt microsoft skulle återgällda fixar psx det då elr e det bara garanti på själva chippet? För om man får garanti på hela boxen så lägger man ju lätt ut 500 spänn till psx istället för att göra det själv..

ps. Ber om ursäkt till Hansi för att jag inte tänkte mig för på ett inlägg ...

ds.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi tar inte över MS garantin, vår garanti gäller bara chippet och chippets montering. Vill du ha full garanti så köp en färdig xbox av oss.

Men det är mycket liten risk att du råkar ut för problem med xboxen, dom är mycket mer stabila än PS2.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    Men det är mycket liten risk att du råkar ut för problem med xboxen
    svårt att tro att det är microsoft som har gjort den

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    svårt att tro att det är microsoft som har gjort den

Hehe det kan man säga, inget annat dem tillverkat funkar ju alltför bra!

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Merlin.swe
    Den alternativa d0:an på undersidan tyckte jag var enklare att löda. Till skillnad från den på översidan så är den fylld med lödtenn, så jag förtennade sladden och la den emot d0:an och sen var det bara att trycka till lite med lödkolven så fastnade den direkt!

Har också ett SmartXX, fungerar kannonbra och så är det lättanvänt för noobs som mig!
    Hade ingen aning om att det fanns tenn i den undre, hade underlättat, man lär sig visst nåt nytt varje dag

Liknande diskussioner

1. Matrix lödfritt Multi-X chip till XBOX
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 18:55
  2. INstallera Ett Chip.
    By neoNmaZteR in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 23:32
  3. Två chip på sex dagar
    By YallamaN in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 10:50
  4. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner